قزوین_ مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۹ بیمارستان دولتی و هفت بیمارستان خصوصی در طرح کنترل فشار خون مشارکت داشته است.

مشارکت ۹ بیمارستان دولتی در اجرای طرح کنترل فشار خون

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امیر محمد کاظمی فر روز یکشنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه های استان قزوین که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فعال شدند.

وی افزود: تقریبا ۹ بیمارستان دولتی و ۷ بیمارستان خصوصی در سطح استان در اجرای طرح مشارکت داشتند که در قالب اجرای این طرح، فشار خون ۲۳ هزار و ۹۶۶ نفر مورد سنجش قرار گرفته است.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: برخی از بیمارستان های دولتی و خصوصی از جمله بیمارستان ولایت، مهرگان و بوعلی بیشترین مشارکت بیشتری را داشته است و افرادی نیز به طور داوطلبانه به صورت پرستار و پرستاری مامایی نیز در این طرح مشارکت داشتند.

کاظمی فر ادامه داد: در مجموع این طرح یک طرح ارزشمند و در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کلینیک های فشار خون در تمام بیمارستان های استان از جمله بیمارستان ولایت و بوعلی به منظور پیگیری بعد از فشار خون راه اندازی شده و این بیمارستان ها آماده ارجاع از سطح یک به دو و سه هستند.

 انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.