سه واحد اقامتی روستای گردشگری اخلمد در شهرستان چناران که به صورت غیر قانونی و بدون نظارت دستگاه های نظارتی مسافر و گردشگر پذیرش می کردند، پلمب شد.

پلمب ۳ واحد اقامتی غیر مجاز در روستای گردشگری اخلمد چناران

به گزارش قدس آنلاین، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: این واحدهای غیر مجاز دارای ۱۲ اتاق است که با همکاری نیروی انتظامی شهرستان پلمب شد.

محمد طاهریان مقدم افزود: طبق قانون تمامی مراکز اقامتی که مبادرت به اسکان و پذیرایی از گردشگر و مسافر می کنند باید از  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  مجوز دریافت کنند.

 وی تصریح کرد: روستای گردشگری اخلمد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است و وجود اقامتگاه های غیر مجاز بدون هیچ مجوزی و عدم نظارت بر آنها، مشکلاتی را برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده بود که با کمک دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان ساماندهی آنها آغاز شده است.

 طاهریان مقدم، پذیرش مسافر در منازل شخصی را یکی دیگر از مشکلات واحدهای غیر مجاز در اخلمد دانست و اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با نیروی انتظامی و دستگاه قضا به زودی این اماکن هم ساماندهی می شوند.

 شهرستان چناران دارای بیش از ۲۰ روستای هدف گردشگری، دو منطقه نمونه گردشگری و ۱۲۰ اثر شناسایی شده است که که ۲۱ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

از مهم ترین جاذبه گردشگری شهرستان چناران، روستای گردشگری اخلمد، چشمه سبز گلمکان بقمچ، فریزی و... است که  جاذبه های تاریخی و طبیعت گردشگری اخلمد  سالانه پذیرای بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.