گیلان- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری سال ۱۳۹۸ استان خبر داد و گفت: گیلان حدود ۱۷۵ هزار بهره بردار کشاورزی دارای فعالیت باغداری دارد.

اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری گیلان

به گزارش قدس آنلاین به  نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان وحید طیفوری معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه زراعت، باغداری و دامداری سه فعالیت اصلی بخش کشاورزی است، اظهار کرد: فعالیت باغداری نزدیک به ۲۰ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مطابق نتایج سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳، نزدیک به دو میلیون بهره‌بردار کشاورزی دارای فعالیت باغداری در کشور وجود دارد و این رقم برای استان گیلان حدود ۱۷۵ هزار بهره بردار دارای فعالیت باغداری ثبت شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از اجرای طرح آمارگیری از فعالیت باغداری سال ۱۳۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بخش باغداری در امنیت غذایی، جهت سنجش و اندازه‌گیری توان تولید، طرح آمارگیری باغداری در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفته‌ است و برای ششمین بار در کشور اجرا خواهد شد.

طیفوری با بیان اینکه اجرای طرح باغداری در استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام خواهد شد، گفت: کارشناسان آمارگیری این سازمان از تاریخ ۳۰ تیرماه لغایت ۲۲ مردادماه ۹۸ به مدت ۲۰ روز کاری با مراجعه حضوری به حدود یک هزار و ۸۰۰ بهره‌بردار کشاورزی(باغدار)،  شامل بهره برداران ساکن، غیر ساکن و شرکت و موسسات اطلاعات مورد نیاز در سطح استان را جمع‌آوری خواهند کرد.

وی اضافه کرد: دوره آموزشی عوامل اجرایی طرح آمارگیری از فعالیت باغداری از ۲۳ لغایت ۲۵ تیرماه امسال به مدت سه روز در استان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.