افزایش دمای هوا در روزهای اخیر باعث افزایش مصرف برق مشترکان برق خراسان رضوی شد و پیک بار این شرکت را به یک هزار و ۳۰۰ مگاوات در روز افزایش داد.

مصرف روزانه بیش از هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محسن ذبیحی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: افزایش دمای هوا در روزهای اخیر باعث افزایش مصرف برق توسط مشترکان شد و پیک بار این شرکت را افزایش داد.

او تصریح کرد: اوج مصرف برق روزانه توسط مشترکان خراسان رضوی در سال جاری ۱۳۷۲ مگاوات در روز ۳۰ تیر ثبت شد در حالی که پیک بار این شرکت پارسال هزار و ۳۵۹ مگاوات در روز و میزان مصرف برق مشترکان بیش از هفت میلیارد کیلووات ساعت بود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مشترکان کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف برق در این استان را دارند به طوری که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق به حوزه کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد.

ذبیحی با اشاره به برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برای کاهش پیک بار در بخش‌های مختلف افزود: قراردادهای همکاری با صاحبان صنایع، چاه‌های کشاورزی، ایستگاه‌های CNG، ادارات و مراکزی که دارای مولد دیزلی هستند امضا شده است که در ساعات پیک بار مصرف برق خود را کاهش می‌دهند.

او ادامه داد:  تعداد مشترکان برق این شرکت به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.