سید جواد حسینی کیا گفت: اینکه ترامپ مُدام به در و دیوار می‌زند تا با ایران مذاکره داشته باشد ناشی از اقتدار کشورمان است. توقیف نفتکش انگلیسی و سرنگونی پهپاد آمریکایی به تمامی قدرت‌های غربی فهماند که اگر زمانی در فکر جنگ بودند دیگر باید دست از روی ماشه بردارند و اسلحه‌ها را به انبارهای خود ببرند.

توقیف نفتکش انگلیسی به غربی‌ها فهماند که باید دست از روی ماشه بردارند/ ثمره ایستادگی ایران را می‌توان در منطقه مشاهده کرد

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره توقیف نفتکش انگلیسی از سوی ایران به عنوان نمادی برای مبارزه با زیاده خواهی‌ غربی‌ها، اظهار داشت: قدرت نظامی همواره اقتدار می‌آورد و این اقتدار نیز امنیت کشور را تضمین می‌کند. انگلیسی ها با اقدامی که علیه نفتکش ایرانی انجام دادند و در یک تخلف آشکار آن را توقیف کردند، براین تصور بودند که این اقدام آنان بدون پاسخ خواهد ماند و ایران در موضع و جایگاهی نیست که بتواند به تجاوز آنان پاسخ بدهد اما شاهدید که کشورمان در مدت زمان کوتاهی پاسخ آنان را با اقتدار جواب داد.

سید جواد حسینی کیا افزود: در واقع جمهوری اسلامی به همه دنیا فهماند که با کسی شوخی ندارد و این اقدام قطعاً اذهان جهانی را به این سمت می برد که اگر کشوری بخواهد با ایران سرناسازگاری و دشمنی داشته باشد اوست که دچار مشکل خواهد شد. امروز امنیت ایران اسلامی در منطقه مثال زدنی است و اینکه می بینید ترامپ رئیس جمهور آمریکا مُدام به در و دیوار می زند تا با ایران مذاکره داشته باشد ناشی از همین اقتدار و توان دفاعی کشورمان است و او به چنین مذاکره ای نیاز دارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: البته انگلیسی ها هم با فریبکاری هایی که دارند در این میان نقش دلال را بازی می کنند، بنابراین اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی ها آنان نشان داد که قدرت نظامی ایران قدرت بازدارنده ای است و در منطقه حرف اول را می زند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اقدام اخیری که از سوی سپاه درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی صورت گرفت اقتدار ایران را در دنیا چندین برابر کرد و علاوه بر آن توقیف نفتکش انگلیسی نیز به تمامی قدرت های غربی فهماند که اگر زمانی در فکر جنگ بوده و قصد داشتند دست به ماشه ببرند دیگر باید دست از روی ماشه بردارند و اسلحه هایشان را به انبارهای خود ببرند. بنابراین دولت های غربی فهمیدند که نمی توانند درباره توان دفاعی کشورمان مذاکره و  آن را وادار به تسلیم از خط قرمزها کنند.

این نماینده مجلس درباره توقیف نفتکش انگلیسی به عنوان نماد ایستادگی در برابر زورگویی کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا گفت: نقش راهبردی ایران و رهبری وی برای جبهه مقاومت از چنین اقدامات شجاعانه ای مشخص است. ایران پرچمدار مبارزه با استعمار و استکبار است و سالهاست هزینه آن را هم پرداخته است، چنانچه تحریم های ظالمانه و جنگ تحمیلی نیز بخشی از این هزینه هاست. ایران همیشه مقتدر ایستاده و ثمره این اقتدار و ایستادگی را می توان در منطقه و در کشورهایی همچون عراق، سوریه، یمن و لبنان مشاهده کنید. ایران نه تنها سردمدار مبازره با استکبار است بلکه در کنار ملت های مظلوم و آزادی خواه دنیا ایستاده و آنها را همراهی می کند و امیدواریم که موج اسلام گرایی وآزادی خواهی که آغاز شده سراسر دنیا را فرا بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.