معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: مصوبه اجرای ادامه خط ۳بی.آر.تی مشهد در شورای همتای خراسان رضوی گرفته شد.

 خط ۳بی.آر.تی مشهد منتظر موافقت فرماندار

خلیل الله کاظمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ادامه مسیر خط سه بی .آر.تی مشهد از چهار راه ابوطالب به سمت میدان استقلال در  شورای همتای استان خراسان رضوی مطرح و مصوبه اجرای ان در این شورا گرفته شد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح در این مسیر با طرح قبلی متفاوت است و نگرانی های شهروندان از اجرای آن به حداقل خواهد رسید و از آن جا که عنوان این طرح تغییر پیدا کرده و از بی.آر.تی به خط ویژه تغییر اسم داده است نیاز به بررسی مجدد فرآیند قانونی آن در شورای همتا بود.   

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: کمیته ویژه ای نیز برای اجرای این طرح تشکیل شده است که با دریافت نظر این کمیته و موافقت فرماندار مشهد اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.

کاظمی بیان داشت: در اجرای این قسمت از پروژه نرده گذاری صورت نخواهد گرفت و هدف ما براین است که خود رانندگان مراعات کنند و وارد این محدوده نشوند که اگر این مشارکت از سوی شهروندان و زائران صورت بگیرد و طرح با موفقیت اجرا شود ارزیابی ما براین خواهد بود که در محدوده چهار راه ابوطالب تا میدان توحید نیز نرده گذاری صورت نگیرد و صرفا خط فرار تعریف شود.

وی در مورد خط ۳ قطار شهری مشهد که در همین مسیرخط ۳ بی.آرتی  قرار دارد، نیز اظهار داشت: اولویت اجرای خط ۳ قطار شهری بر فاز  حدفاصل میدان شهداء تا پایانه مسافربری که از طریق ایستگاه باب الجواد آن امکان تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع)نیز امکان پذیر خواهد شد و در حدود ۵.۲کیلومتر می باشد است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، با بهره برداری از این فاز عملا شهروندان از محورهای مختلف از جمله انتهای وکیل آباد، رضاشهر، میدان شهدا ،  طبرسی ،  فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و پایانه مسافربری می توانند به حرم مطهر تشرف پیدا کنند.

معاون شهردار مشهد اظهار داشت: در قسمت بعدی این پروژه که به سمت قاسم آباد و بلوار امیریه خواهد بود حفاری تونل آن در حال انجام است و از بلوار آزادی، تقاطع بلوار آموزگار  عبور کرده است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.