۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 665271

بسیاری از افراد در دوره‌های زمانی مختلف با سوزش، پف و قرمزی چشم مواجه می‌شوند که این واکنش‌ها به آلرژی معروف هستند.

حساسیت چشمی را چگونه درمان کنیم؟

به گزارش قدس آنلاین برای بهبود این عارضه می‌توان از کمپرس آب یخ بر روی چشم‌ها استفاده کرد اما برای درمان قطعی راهکارهای دیگری باید به کار گرفته شود.

نشانه‌های حساسیت چشمی چیست؟

قرمز شدن بخش سفید چشم یا پلک‌ها از جمله علل رایج در بروز حساسیت چشمی است از دیگر نشانه‌های مشکلات چشمی تاری دید، اشک چشم، خارش و حساسیت به نور را می‌توان نام برد.

علت قرمز شدن چشم چیست؟

چشم‌ها در مواجهه با ماده حساسیت زا مانند گرده گل یا موی حیوانات واکنش نشان داده در نتیجه سلول‌های چشمی هیستامین ترشح می‌کنند علاوه بر آن مواد شیمیایی دیگری در واکنش به این مواجهه ترشح می‌شود که التهاب به دنبال دارد در نتیجه شاهد اشک، خارش و قرمزی چشم‌ها هستیم.

مالیدن چشم ممنوع

چشم‌ها بعد از مواجهه با ماده آلرژن ملتهب می‌شوند و واکنش طبیعی در برابر این شرایط خارش یا مالش چشم است اما باید از این کار پرهیز شود چراکه مالش چشم موجب ترشح بیشتر مواد شیمیایی از سلول‌های چشم شده در نتیجه خارش و التهاب را افزایش می‌دهد، برای جلوگیری از عوارض بیشتر چنانچه افراد لنز چشمی دارند باید آن را از چشم خارج کرده و اگر از لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنند آن را کاملا پاک کنند.

تهدیدهای بیرونی برای چشم‌های حساس

موی حیوانات، گرد و غبار و حشرات ریز از جمله مهمترین عوامل در بروز حساسیت‌ها به ویژه در ناحیه چشم محسوب می‌شوند اگر شخصی حیوان خانگی دارد باید حیوان را از اتاق خواب دور و سعی کند تماس مستقیم با آن نداشته باشد؛ همچنین باید سطح رطوبت در خانه بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باشد بیش از این مقدار موجب رشد باکتری‌ها و عوامل حساسیت زا می‌شود.

مصرف قطره‌های چشمی فراموش نشود

قطره‌های چشمی بدون نیاز به تجویزی در داروخانه‌ها وجود دارد که می‌تواند به تسکین التهابات ناحیه چشم کمک کند البته مردم نباید خودسرانه این قطره‌ها را بعد از مواجهه با التهاب چشمی استفاده کنند. بهترین راهکار مشورت با پزشک برای درمان است.

با توجه به شرایط آزار دهنده‌ای که حساسیت چشمی برای افراد به دنبال دارند، تزریق داروهای ضد حساسیت که به نوعی سیستم ایمنی بدن را مدیریت می‌کند، کمک کننده است. البته این نوع درمان ممکن است چندین ماه به طول بینجامد که حتما باید با اجازه پزشک انجام شود .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.