کشتی باوند که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران قادر به سوخت‌گیری در برزیل نبود، روز دوشنبه بندر پاراناگوآ برزیل را به مقصد ایران ترک کرد.

کشتی باوند بندر پاراناگوآ برزیل را به مقصد ایران ترک کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کشتی باوند که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران قادر به سوخت‌گیری در برزیل نبود، روز دوشنبه در پی حکم دادگاه برزیل، بندر پاراناگوآ را به مقصد کشورمان ترک کرد.

کشتی باوند، پس از دریافت سوخت از شرکت دولتی پترولیو برازیلیرو، بندر پاراناگوآ را ترک کرد. ترمه، کشتی دوم ایران، نیز که در حال حاضر در بندر ایمبیتوبا حضور دارد پس از بارگیری محموله ذرت به سوی ایران حرکت می‌کند.

خبرگزاری فرانسه پیش از این اعلام کرده بود کشتی باوند که قرار بود صبح روز یکشنبه به وقت برزیل بندر پاراناگوا را ترک کند، صبح روز دوشنبه ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۴ به وقت گرینویچ) به سوی ایران حرکت خواهد کرد.

دو کشتی ایرانی چند هفته در بنادر برزیل به دلیل نداشتن سوخت و خودداری شرکت نفت این کشور برای تامین سوخت آن‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا، قادر به بازگشت به ایران نبودند تا اینکه دادگاهی در برزیل به شرکت نفت و گاز پتروبراس دستور داد سوخت این کشتی‌های ایرانی را تأمین کند. این حکم روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه) از سوی رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شد.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. واشنگتن همچنین تهدید کرده هر کشور یا شرکتی که با ایران به هر صورتی مراوده تجاری داشته باشد تحریم خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.