مراسمی برای بزرگداشت حسین آهی شاعر و پژوهشگر ادبیات فارسی فردا عصر در خانه شاعران ایران برگزار می شود.

«به یاد حسین آهی» فردا برگزار می‌شود

قدس آنلاین: خانه شاعران ایران به مناسبت درگذشت استاد حسین آهی ، پیامی منتشر کرد.

در این پیام آمده است:« نه... این قرارمان نبود که چنین باشتاب و بی‌خداحافظی بروی! قرار نبود همه را قال بگذاری و مثل همیشه بی سر و صدا غیبت بزند...
حالا با این دل و جان بی‌قرار در نبودنت چه کنیم ای یار ای یگانه‌ترین یار؟ ای حسین آهی... ای حسین آهی! این  بی‌خبر گریختن فقط از تو برمی‌آمد، ای رند قلندر تمام‌عیار! ای دلبر شوخ شیرین‌کار! ای‌ کودک معصوم خوش‌زبان خوش‌اطوار! بگو، با همان اشارات و عبارات، با همان تکان دست و سر، به سبک و سیاق خودت بگو، با ما بگو حالا چه کنیم با این همه تنهایی در این زمانه لاکردار؟؟ 
ای حسین آهی... خوشا تو که گریزان بودی از نام و نان و نشان و اعتبارهای بی‌مقدار! خوشا تو که پشت پا زدی به روزگار و خلاصه شدی در عشق. خوشا تو که جانت نور بود و جهانت نور و اینک خوشا آرام گرفتنت در نور... اما بگو با ما که با این همه تاریکی و تنهایی چه کنیم ای حسین آهی؟

حسین آهی عزیز، رفیق شفیق بی غل و غش و بی‌بدیل ما، بیش و پیش از هر توصیفی، که بر بیگانه و دوست پوشیده نیست، انسان بود. به تمام معنا، بلندبالا و برازنده نام انسان؛ که هر وصف دیگری را بی‌مقدار می‌کند. درد و دریغ امروزِ ما، نه بر او، که بر خودِ ماست. ما که آن جان عزیز را به تنهایی خودخواسته‌اش سپردیم و از غفلت خویش و تردستی روزگار _ که به چشم بر هم زدنی آن گوهر بی‌تا را ربود_ رکب خوردیم. 

در این روزهای بهت و بغض، تسلیت‌گوی خویشیم و تسلی‌گوی دوستان و دوستدارانش. فرخنده بخت اوست که به آرامش و گشایشی که سزاوارش بود رسید، مبارکش باد!

از طرف: ساعد باقری- فاطمه راکعی- مصطفی رحماندوست- جواد زهتاب- فاطمه سالاروند- آرش شفاعی- عبدالجبار کاکایی- سهیل محمودی- بیوک ملکی- محمدرضا محمدی‌نیکو

همچنین بنیاد شعر و ادبیات داستانی به مناسبت درگذشت حسین آهی، شاعر، پژوهشگر و گوینده پیامی منتشر کرد. در این پیام آمده است: «خبر درگذشت حسین آهی از سرآمدان شعر و ادب روزگار، موجب تاثر و تالم جامعه ادبی کشور شد.
ادیبی که تواضع، مهربانی، جوانمردی و آزادگی‌اش در میان اهالی فرهنگ شهره بود.استاد حسین آهی از نخستین شاعرانی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تدریس عروض و قافیه را آغاز کرد که حاصل آن تربیت بسیاری از نام‌آوران شعر امروز است.
فرزند زنده‌یاد استاد علی آهی به شایستگی راه پدر بزرگوار خود را ادامه داد و توانست آثار فاخری از خود به یادگار بگذارد. تصحیح انتقادی و تطبیقی نسخه‌های دیوان حافظ و قرائت و شرح تمامی اشعار دیوان در برنامه «تماشاگه راز» رادیو فرهنگ، از جمله میراث ماندگار اوست. بنیاد شعر و ادبیات داستانی ضایعه درگذشت این شاعر نامی و متعهد را به جامعه فرهنگ و ادبیات کشور، دوستداران شعر و ادبیات و بویژه خانواده محترم ایشان تسلیت گفته، برای آن عزیز از دست‌رفته علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارد.»

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.