یک تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: غرب با تحریم‌ها قصد داشت اقتصاد ایران را فلج کند اما موفق نشد؛ تحریم‌ها ایران را زخمی کرد اما زمین نزد.

غرب نتوانست با تحریم‌ها اقتصاد ایران را فلج کند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از  آستان ‌نیوز، سید یاسر جبرائیلی در دومین دوره آموزشی تربیت مدرس(درجه۲) اقتصاد مقاومتی که با مشارکت معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امروزه غرب با تسلط بر بازار ایران و از دور خارج کردن و همچنین به تعطیلی کشاندن صنایع کشور، می‌خواهد بلایی بر سر ایران بیاورند که با تحریم‌ها نتوانست.

وی ابراز کرد: امروزه مشکل ما با آمریکا در این موضوع است که می‌خواهند کشور ایران همچون قبل از انقلاب در تصرف آنان باشد اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این کشور از تصرف و مستعمره آنان خارج شد و در جهان به پیشرفت‌های بسیاری دست یافت؛ این موضوع برای آنان غیر قابل تحمل است.
این کارشناس حوزه اقتصادی و سیاسی با بیان اینکه امریکا در پی فلج کردن صنعت و کاهش توسعه صنایع درکشور ایران است ادامه داد: آنان برای اهداف خود دست به اقداماتی همچون، نقض برجام، fatf، سند ۲۰۳۰ و... زدند و در صدد هستند تمام مولفه‌های ما را بگیرند.
وی افزود: امروزه استعمار کهنه تقریبا وجود ندارد، یعنی مستعمره‌ای را نمی‌توان شناسایی کرد که توسط حاکم نظامی منصوب دولت استعمارگر اداره شود اما استعمار نو در کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس تداوم دارد؛ دیکتاتورهای دست‌نشانده عربی نقش همان حکام نظامی در عصر استعمار کهنه را ایفا می‌کنند؛ بازار آنان در تسخیر بیگانگان است و با فروش نفت تمام مایحتاجشان را وارد می‌کنند. نفت که تمام شد کشور دچار قحطی خواهد شد.
جبرائیلی خاطرنشان کرد: رویکرد مستعمره‌سازی ایران با واگذاری گسترده بازار تولید و خدمات کشور به بیگانگان، باید متوقف شود. توانمندی‌هایی که به لطف جمهوری اسلامی و استقلال و آزادی از قید استعمار در کشور شکوفا شد،‌ امروز نیازمند تقویت است و به تعطیلی کشاندن آن، قطعا خیانت محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای بهانه بوده و هدف اصلی جلوگیری از دسترسی ایران به فناوری است، گفت: تحریم‌های مالی یکی از ابزارهای قدرت اعمال فشار است که مانند سلاح هدایت شونده عمل کرده و به هدف که قدرت اقتصادی و دفاعی و صنعت و... است، اصابت می‌کند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل، لازمه دقت در هدف‌گیری را اشراف صحیح در صحنه دانست و ادامه داد: فلسفه fatf همین اشراف در صحنه است که خوشبختانه با تدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عملیاتی نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.