استاندار خراسان رضوی گفت: : دانشگاه علوم پزشکی در مشهد از اعتبار علمی بالایی برخوردار است و مراودات علمی و دانشجویی استان خراسان رضوی با دیگر کشورهای منطقه در حال افزایش است.

مراودات علمی خراسان رضوی با دیگر کشورهای منطقه در حال افزایش است
به گزارش قدس آنلاین ، علی‌رضا رزم حسینی در حاشیه نشست دیدار با وزیر بهداشت کشور لبنان در استانداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در مشهد از اعتبار علمی بالایی برخوردار است و مراودات علمی و دانشجویی استان خراسان رضوی با دیگر کشورهای منطقه در حال افزایش است از جمله این کشورها میتوان به کشور لبنان اشاره کرد که دانشجویان لبنانی زیادی در مشهد در حال تحصیل هستند.
وی افزود: سفر وزیر بهداشت لبنان به استان می‌تواند همکاری را در حوزه علمی، انتقال دانش بین استان خراسان رضوی و و دانشگاه علوم پزشکی و دارو و تجهزیرات پزشکی تعمیق دهد و این سفر  دستاوردهای خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی و کشور لبنان خواهد داشت. امیدورایم در آینده از سایر کشورها در حوزه سلامت میهمانانی داشته باشیم.
در ادامه جمیل جیق، وزیر بهداشت لبنان بیان کرد: ما امروز به دعوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد را لبیک گفتیم و به این دانشگاه به نوان یک الگو سطح خوب در زمینه پزشکی و بهداشت نگاه می‌کنیم و برای ما مهم است که با این کشور در زمینه بهداشت در جهت منافع دو کشور همکاری کنیم. 
وی اضافه کرد: بیماران لبنان زیادی جهت عمل جراحی به شمهد عازم و به آینده‌ای نگاه می‌کنیم که روابط خوبی با ایران داشته باشیم.
 محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور است و بیش از نه هزار و 250 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که بیش از 250 نفر داشنجو خارجی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و... داشته و روابط بین‌الملل در زمینه پذیرش دانشجو خارجی پیشرفت کرده است. امیدواریم حضور وزیر بهداشت لبنان فتح بابی برای ارتباطات بیشتر آموزشی، درمانی و بهداشتی باشد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.