معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: به منظور ایجاد محیط کسب وکار، طرح جانمایی دستفروشان به همت شهرداری مشهد در حال اجرا است.

دستفروشان مشهدی در ۲۶ نقطه شهر جانمایی می‌شوند
به گزارش قدس آنلاین؛ محسن نعیمی مقدم معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: چند نکته در این جانمایی‌ها لحاظ می‌شود، اینکه فاصله معقولی با فروشگاه‌ها رعایت شود تا به کسب و کار آن‌ها لطمه وارد نشود، همچنین، چون اکثر اجناس درجه دو هستند، به اطراف و نقاط مختلف شهر انتقال داده می  شوند و  قطعا برای رونق و داشتن مشتری این افراد هم فکر شده است.
او در خصوص بازارهای سیار مشهد، تصریح کرد: بنا است این افراد از جلوی مغازه‌ها و گوشه و کنار خیابان‌ها جمع‌آوری شوند و ضمن ساماندهی، حداقل معیشت روزانه آن‌ها نیز تامین شود و به مشکل اقتصادی هم نخورند، به همین منظور شهرداری اقدام به جانمایی مکان‌هایی کرده است تا افراد را از سطح شهر جمع‌آوری و در این نقاط ساماندهی کند.

معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: ۲۶ نقطه در سطح شهر مشهد، جانمایی شده است، به عنوان مثال در یک روز کاری در دو نقطه بازار مجیدیه و جمعه بازار شهید شوشتری نزدیک ۳۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند و ۲هزار نفر دیگر هم در نقاط تعبیه شده دیگر مثل شب بازارها و عصر بازارها به معاش و کسب و کار می‌پردازند.

نعیمی‌مقدم با اشاره به دستفروشان در مسیر تردد به بهشت رضا (ع)، افزود: در این مسیر با تعاملی که با وزارت راه و آرامستان بهشت رضا (ع) داشته‌ایم، زمینی را در نظر گرفته ایم تا یک ماه آینده ساماندهی خواهند شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.