ایلام - منوچهر تیموری گفت: ۷۱ درصد جمعیت استان بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال بوده، از این رو پنجره جمعیتی استان یک جمعیت جوان است.

پنجره جمعیتی استان ایلام جوان است

به گزارش قدس آنلاین، وی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کارت ملی هوشمند پروژه ی زیرساختی دولت و نظام بوده و ثبت احوال متولی اجرای آن می باشد، اظهار داشت: این طرح در واقع کلید ورود به دولت الکترونیک است.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند برای افراد بالای ۱۵ سال الزامی است: افزود: ۴۶۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان ایلام واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند و از این تعداد تاکنون برای ۳۹۰ هزار نفر کارت ملی صادر شده است.

تیموری گفت: مهلت استفاده از کارت های ملی طرح قدیم به اتمام رسیده و  دستگاه ای اجرای، اداری و بانکی به افراد فاقد کارت هوشمند ملی ارائه خدمات نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۸۵ درصد از واجدان شرایط در استان صاحب کارت ملی هوشمند شده و یا در صف دریاف کارت خود می باشند، یادآور شد، تاکنون بیش از ۴۰ هزار کارت ملی هوشمند در نیمه اول سال به واجدان شرایط تحویل و مابقی آنها نیز تا پایان سال جاری صادر و تحویل می شود.

مدیرکل ثبت احوال بیان داشت: با وجود ۵۰ دفتر صدور کارت ملی هوشمند در سطح استان ظرفیت روزانه پذیرش ۲۵۰۰ نفر را برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند وجود دارد.

تیموری با اشاره به افرادی که ثبت نام آنها انجام شده ولی تاکنون کارت خورد را دریافت نمودند، افزود: حدود ۴۰ هزار نفر در مرحله صدور کارت ملی هوشمند قرار دارند که در آینده نزدیک این افراد کارت های خود را دریافت خواهند کرد و هیچ مشکلی در صدور کارت ملی هوشمند در استان وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به درانتخابات پیش رو داشتن کارت ملی هوشمند ضروری می باشد، از عموم مردم خواست هرچه سریع تر نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه برای تمام جمعیت استان شناسنامه سجلی صادر شده است: افزود: از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ۲۷۰ هزار نفر دارای شناسنامه مکانیزه جدید(سبز) می باشند.

 منوچهر تیموری یکی از اقدامات فرهنگی ثبت احوال را رونمایی از اسناد سجلی مفاخر استان عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون برای چندین شهید والامقام و شاخص شناسنامه مکانیزه جدید صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.