دیده‌بان گروه محافظه‌کار قضایی در گزارشی هزینه گلف بازی کردن دونالد ترامپ را در طول ۳۰ ماه حضور او در کاخ سفید اعلام کرد.

هزینه سرسام‌آور گلف‌بازی ترامپ در ۳۰ ماه ریاست‌جمهوری

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دیده‌بان گروه محافظه‌کار قضایی که از باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل هزینه ۱۰۶ میلیون دلاری سفر در دو دوره ریاست جمهوری انتقاد کرده بود در گزارشی جدید هزینه ورزش گلف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در طول ۳۰ ماه حضور او در کاخ سفید اعلام کرد.

بر اساس گزارش این نهاد قضایی، هزینه ورزش گلف دونالد ترامپ در دو سال و نیم از دوره ریاست جمهوی او به ۱۱۰ میلیون دلار رسیده است که ۴ میلیون دلار بیشتر از هزینه سفر باراک اوباما در دو دوره کامل ریاست جمهوری است.

ترامپ شامگاه روز جمعه وارد باشگاه گلف خود در بدمینستر نیوجرسی شد و قرار است تا بعدازظهر یکشنبه در آنجا بماند و خود را با گلف سرگرم کند. این هجدهمین سفر گلف ترامپ از زمان ورود او به کاخ سفید است.

کاخ سفید تاکنون به پرسش‌های خبرنگاران درباره فعالیت‌های گلف ترامپ و هزینه آن که مستقیم از صندوق دولت تامین می‌شود پاسخی نداده است.

طبق بررسی‌های پایگاه هافینگتن پست هر کدام از سفرهای دونالد ترامپ به بدمینستر دستکم یک میلیون و یکصد هزار دلار هزینه داشته است که بخش عمده آن مربوط به تیم امنیتی وی بوده است. همچنین هر سفر او به اقامتگاه تابستانی مارالاگو در فلوریدا مبلغی بالغ بر ۳.۴ میلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است. ترامپ از آغاز دوره ریاست جمهوری اش ۲۴ بار به مارالاگو سفر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از زمان ورود به کاخ سفید ۶۴ روز به املاک خود در ویرجینیای شمالی سفر کرده است.

بر اساس گزارش دیده بان گروه محافظه کار قضایی، هزینه ۱۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صرفا شامل مخارج سفر او به باشگاه گلف نیوجرسی است و شامل سفرهای رسمی یا کمپین انتخاباتی او نمی‌شود. این در حالی است که انتشار فهرست چنین مخارجی برای سفرهای ترامپ، احتمال افزایش نارضایتی از او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به دنبال دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.