گیلان- سرپرست استانداری گیلان با اشاره به ناکافی بودن فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه امکان جذب ۷۰۰ دانشجو مازاد بر دانشجوهای فعلی را دارد و باید برای اختصاص یک محل جدید به این دانشگاه اقدام شود.

دانشگاه فرهنگیان گیلان ظرفیت جذب ۷۰۰ دانشجوی مازاد را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، بر ضرورت برنامه ریزی مناسب در بهره گیری بهینه از توانمندی‌های معلمان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه‌ی اول و دوم تاکید و اظهار کرد: توزیع مناسب نیروی انسانی و پشتیبانی فنی و عمرانی از مراکز آموزشی، دو اولویتی است که می‌تواند زمینه‌ی ارتقاء بهره وری در سال تحصیلی جدید را به رغم محدودیت‌های موجود مهیا کند.

وی ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس را عامل خوبی جهت ارتقاء سطح آموزشی عنوان کرد و افزود: میزان فعالیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس گیلان به‌صورت گزارشی ارائه شود و بهترین انجمن‌ها تشویق شوند.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به ناکافی بودن فضای فیزیکی دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه امکان جذب ۷۰۰ دانشجو مازاد بر دانشجوهای فعلی را دارد و باید برای اختصاص یک محل جدید به این دانشگاه اقدام شود.

زارع در ادامه به تحقق ۹۶درصدی سهمیه‌ ابلاغی آموزش و پرورش گیلان برای ریشه کنی بیسوادی در سال گذشته اشاره و تاکید کرد: مجموعه‌ دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید در بستر تعامل جمعی برای شناسایی جمعیت معدود بازمانده از تحصیل گیلان که الان حدود ۸ دهم درصد از جمعیت کل استان است، اقدام کنند تا درصد باسوادی در استان از ۹۹.۲ درصد به ۱۰۰درصد ارتقا یابد.

سرپرست استانداری گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان دارای ظرفیت کافی برای برگزاری جشنواره‌های ملی با موضوعات علمی، ورزشی و فرهنگی است، افزود: با توجه به ظرفیت بالای این استان در حوزه سرمایه‌های انسانی و تعامل بین سازمانی می‌توانیم میزبان جشنواره‌های ملی و علمی باشیم.

در ادامه جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از کمبود ۳۰۰هزار معلم در کشور تا سال ۱۴۰۴ خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه‌های فنی شهید رجایی و فرهنگیان وظیفه تربیت و تامین این تعداد معلم را در حوزه‌های فنی کار و دانش، علوم نظری و تجربی بر عهده دارند و ضرورت دارد زمینه ارتقای ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در گیلان و ایجاد یک شعبه از دانشگاه فنی شهید رجایی کشور در استان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجومعلم ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    سال تحصیلی شروع شد،هنوز مکان پردیس امام علی گیلان مشخص نیست.واقعا شاهکار مدیریت رو شاهد هستیم.واقعا فراهم کردن یک مکان مناسب برای دانشگاه فرهنگیان انقدر کار سختیه؟؟!!بعد دم از مهم بودن دانشگاه فرهنگیان می زنید؟؟!!وقتی فضای مناسب ندارید چرا دانشجو جذب میکنید؟؟!!دانشجو تا کی باید به خاطر بی تدبیری شما استرس تحمل کنه؟؟!!