کرج- بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) کرج که در هسته مرکزی شهر کرج وظیفه مرهم گذاشتن بر زخم‌های شهروندان را بر عهده داشت چند سالی است که به دلیل بدهی زخم مشکلاتش سر باز زده است.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج از کما خارج شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: بیمارستان ۲۵۰ تختخوابه ای که گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور در بخش آنژیوگرافی است اما مدت‌هاست که تجهیزات آن بی‌استفاده مانده و خاک می‌خورد.

ازآنجاکه مالکان بیمارستان امام خمینی دستگاه‌های دولتی هستند و بنیاد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌ها و استانداری البرز در آن سهیم هستند لذا طبق مصوبه مجلس برای دریافت تعرفه‌های آن قیمت‌های دولتی وضع شد.

مشکلات این بیمارستان ازآنجا آغاز شد که تعرفه‌های دریافتی به بهای دولتی محاسبه شد و لذا درآمد بیمارستان به‌اندازه یک‌پنجم کاهش یافت که این کاهش بسیار شدید حقوق پرسنل را نیز پاسخگو نبود.

عدم پرداخت دستمزد پزشکان از سال ۱۳۹۴ به بعد و مطالبات روی‌هم انباشته‌شده پرستاران موجب شد تا کارکنان این مجموعه افزون بر ۳۰ بار دست به تجمع اعتراض‌آمیز بزنندبنا بر گفته سرپرست این بیمارستان تا دو سال قبل درآمد بیمارستان طی هرماه در حدود پنج  میلیارد تومان بود اما بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی این درآمد به حدود ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیون تقلیل یافت و این در حالی بود که پرداختی هرماه بیمارستان امام خمینی(ره) کرج به پرسنل در حدود دو میلیارد تومان بود.

بیمارستان امام خمینی که تا چهار سال پیش افزون بر ۹۰۰ نفر پرسنل داشت به دلیل مشکلات مالی نتوانست این تعداد از افراد را حفظ کند و لذا با ریزش بسیاری از نیروها و افراد متخصص روبرو شد و تعداد آن به کمتر از ۴۷۰ نفر رسید.

عدم پرداخت دستمزد پزشکان از سال ۱۳۹۴ به بعد و مطالبات روی‌هم انباشته‌شده پرستاران موجب شد تا کارکنان این مجموعه افزون بر ۳۰ بار دست به تجمع اعتراض‌آمیز بزنند.

حراج بیمارستان

بنا بر به گفته نائب رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان، به‌واسطه مشکلات بیمارستان، تجهیزات مذکور که جز به‌روزترین دستگاه‌های خاورمیانه محسوب می‌شود در حال خاک خوردن است. 

قاسم طاهری چندی پیش از مراجعه شرکت تأمین‌کننده تجهیزات آنژیوگرافی این بیمارستان برای بازپس‌گیری این تجهیزات خبر داد و گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) کرج، پیش از شروع نوسانات ارز، مدرن‌ترین تجهیزات موردنیاز برای بخش قلب را خریداری کرده بود.

وی گفت: چندی پیش پرسنل شرکتی که تجهیزات از آن خریداری‌شده بود به دلیل وصول نشدن چک ۳۳ میلیارد تومانی بیمارستان، برای خارج کردن تجهیزات مراجعه کردند که با اعتراض کارکنان بیمارستان مواجه و دست‌خالی بازگشتند.

فعالیت دوباره بیمارستان

‌رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی(ره) کرج بابیان اینکه خوشبختانه فعالیت دوباره بیمارستان امام خمینی(ره) کرج توسط یکی از پزشکان قدیمی بیمارستان آغازشده اظهار کرد: پرسنل بیمارستان اعم از کادر درمانی و پشتیبانی هم با این حرکت همسو شده و تمام تلاش خود را برای حرکت کردن این کشتی به‌گل‌نشسته به کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: البته ناگفته نماند که  طبق مصوبه دولت این بیمارستان باید واگذار شود تا هم تعرفه اصلاح و هم اینکه بدهی‌های گذشته پرداخت شود چون در حال حاضر تعرفه دولتی بوده و تعرفه بدون ردیف بودجه ثمره‌ای نخواهد داشت پس باید تعرفه خصوصی بشود و آن‌هم مستلزم این است که بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود.

وی  با اشاره به آخرین وضعیت این بیمارستان گفت: یکی از نگرانی‌های ما در طول این مدت تغییر کاربری و تبدیل بیمارستان به پاساژ بود که خوشبختانه این اتفاق رخ نخواهد داد.

‌ دغدغه ما از ابتدا این بود که مبادا بیمارستان امام خمینی(ره) کرج به پاساژ تبدیل یا با تغییر کاربری بیمارستان از حالت خود خارج شود، خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته دیگر این اتفاق نخواهد افتاد که لازم است به نقش نماینده ولی‌فقیه در استان در این مهم اشاره کرد.

عنوان کرد: لازم است تا از زحمات دکتر نرمانی که در این شرایط سخت و بحرانی مسئولیت را قبول کردند تشکر کنم، شاید اگر دو سال پیش چنین شخصی پا پیش گذاشته بود، اوضاع بیمارستان خیلی بهتر از وضعیت کنونی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.