عضو شورای اسلامی شهر مقدس مشهد گفت: باید مقدمات اجرای پروژه انتقال زندان وکیل آباد مشهد به خارج از شهر فراهم شود و در این باره از پروژه انتقال پادگان لشکر ۷۷ که بر مبنای توافق و تعامل مشترک بین شورای اسلامی، شهرداری، راه و شهرسازی و لشکر ۷۷ بود کمک گرفته شود.

 با گذشت۸ سال هنوز اقدام جدی برای انتقال زندان وکیل آباد صورت نگرفته است

محمد هادی مهدی نیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در مورد انتقال زندان وکیل آباد مشهد به خارج از شهر اختلافاتی بین شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان زندان ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مورد مبالغ ریالی و تعریف پروژه،  اختلافاتی مطرح است، تصریح کرد: تعریف پروژه اقتصادی برای مکان فعلی زندان وکیل آباد و همچنین تعیین مکان جدید برای انتقال زندان از جمله موارد دیگری است که این موضوع را با تعلل مواجه کرده است . از طرفی اگرچه جلسات مختلفی برای این موضوع برگزار شده و مشاورهایی نیز تعیین شده اند اما نتیجه ملموسی در برنداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: از طرفی پرونده انتقال این زندان از سال ۱۳۸۹ در دستور کار قرارداشته است  و حتی مقرر بوده تا سال ۱۳۹۱ به خارج از محدوده شهری منتقل شود و شهردار منطقه ۱۱ نیز چون سابقه حضور دراین منطقه را در دوره قبلی دارا می باشند این موضوع را نیز از دوره قبلی پیگیری می کرده اند و در این دوره نیز جلسات متعددی را برگزار کرده اند اما چون سطح پروژه و حجم ریالی پروژه بزرگ است نتیجه ای در برنداشته است این در حالی می باشد که مشابه این موضوع در انتقال پادگان لشکر ۷۷ به نتیجه اثر بخشی دست پیدا کرد.

مهدی نیا افزود: فاصله زیادی بین انتظارات شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان زندان ها دراین موضوع  وجود دارد، از طرفی مجموعه زندان ها در انتقال با مسائل پیچیده ای مواجه می باشد، به طوری که برای مکان فعلی که در حدود ۹ هکتار است نیز باید پروژه اقتصادی  تعریف کند و حق و حقوق شهرداری در تحصیل حریم نیز در این موضوع  وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با توجه به اینکه شهرداری در حال حاضر در همان منطقه پروژه ای با عنوان مهر و ماه را در حال اجرادارد ، محاسبات اقتصادی و بازگشت سرمایه پروژه هایی در این حد و مقیاس در شرایط اقتصادی فعلی توجیه ندارد و چون این موضوع یک پروژه بزرگ مقیاس است تردیدهایی در اجرای آن وجود دارد.

مهدی نیا با بیان اینکه با گذشت۸ سال ،هنوز اقدام جدی برای انتقال زندان وکیل آباد صورت نگرفته است،بیان داشت: از طرفی انتظار ما این است که مقدمات این موضوع انجام شود و همان طور که در موضوع انتقال پادگان توافق و تعامل مشترک بین شورای اسلامی، شهرداری، راه و شهرسازی و لشکر ۷۷  نتیجه مناسبی را در برداشت در این موضوع نیز تعامل و همکاری شکل بگیرد، اگرچه تا زمانی که در کمیته نظارتی شهرداری منطقه ۱۱ عضو بودم امکان تحقق و اجرای ان بسیار پایین بود و مدل اجرایی برای ان تعریف نشده بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.