یک کارشناس صهیونیست اذعان کرده است که نیروهای حماس طی ماه‌های گذشته از ضعف اسرائیل در نوار غزه بهره برده‌اند و درحالیکه ارتش این رژیم سرگرم ساخت عایق زیرزمینی برای مقابله با تونل‌های آنان است، نیروهای فلسطینی از مرزها به داخل اسرائیل نفوذ می‌کنند.

تظاهرات هفتگی فلسطینیان، ارتش صهیونیستی را فرسوده کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک کارشناس نظامی صهیونیست اذعان کرد که شیوه نظامی اسرائیل در قبال حماس باید تغییر کند؛ چراکه عملیات هفته گذشته در نوار غزه که به دنبال آن یک افسر و دو سرباز اسرائیلی پس از نفوذ یکی از نیروهای حماس زحمی شدند، به مفهوم آن است که جنبش حماس همچنان به تلاش‌هایش برای پیکار در منطقه خاکستری به عنوان بخشی از سیاست‌های خود برای فرسایش اسرائیل ادامه می‌دهد، ولی باید بفهمد که تکرار این عملیات ممکن است با پاسخ سختی مواجه شود.

«اومر دوستری» در  مقاله‌ای در مجله «اسرائیل دیفنس» می‌نویسد: حماس برای اجرای سیاست های خود از ابزارهای رزمی غیر مستقیم و نامنظم که امکان ادامه حملات آن به اسرائیل و انکار ارتباط با این حملات را برایش فراهم کرده، استفاده می‌کند. بنابراین با این روش از طرفی به حملات و آزار خود علیه اسرائیل ادامه می‌دهد و از طرف دیگر شرایط را به حدی نمی‌رساند که بهانه‌ای به اسرائیل برای پاسخ نظامی داده باشد.

اومر دوستری که از پژوهشگران مرکز پژوهش‌های استراتژیک و امنیتی قدس نیز هست می‌افزاید: حماس هر جمعه حامیان خود را به راهپیمایی های هفتگی در مرز نوار غزه می فرستد تا ارتش اسرائیل را با خستگی و فرسایش مواجه کند و یگان های نظامی خود را برای انجام عملیات‌های نفوذی به کار می‌گیرد و به حملات مسلحانه خود در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان می‌کند که نیروهای حماس طی ماه‌های گذشته از ضعف اسرائیل در نوار غزه بهره می‌برد؛ به گونه‌ای که ارتش اسرائیل سرگرم ساخت عایق زیرزمینی برای مقابله با تونل های حماس است، اما نیروهای فلسطینی از مرزها به داخل اسرائیل نفوذ می‌کنند.

او فاش کرده است پس از آنکه ارتش به دنبال کشته شدن یکی از نیروهای حماس در ماه ژوئن گذشته، بیانیه‌ای را برای عذرخواهی صادر کرد، این پیام را به حماس داد که در بازدارندگی و مقابله با حماس دچار ضعف و تردید است چراکه این بیانیه عذرخواهی با چشم پوشی اسرائیل از نفوذهای حماس به مرزها و عبور آن از خطوط قرمز از زمان آغاز راهپیمایی‌های هفتگی همراه شده است.

اومر توضیح می دهد: ارتش اسرائیل برای خود سقفی را قرار داده است تا تظاهرات کنندگان فلسطینی بیشتر از مسافت سیصد متری به مرز غزه و اسرائیل نزدیک نشوند که این موضوع به سازمان‌های فلسطینی این قدرت را داده است تا برای نزدیک شدن به مرزها و نفوذ به اسرائیل از حضور غیرنظامیان در راهپیمایی استفاده کنند که نتیجه آن افزایش عملیات‌های نفوذ بوده است.

این تحلیگر صهیونیست در پایان ضعف ارتش رژیم اشغالگر در مقابله با حماس را یک اقدام مصلحتی توصیف می کند و می گوید: این مصلحت اندیشی اسرائیل است که از چند موضوع مهم سرچشمه می‌گیرد؛ اول آنکه ارتش اسرائیل فرصت داشته باشد تا عایق‌های زیرزمینی خود مقابل تونل‌های حماس در امتداد مرز را کامل کند و دوم آنکه اسرائیل می خواهد تلاش های خود را برای مقابله با تهدیدهای ایران در جبهه سوریه و مقابله با پروژه هسته‌ای آن متمرکز کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی علی‌رغم تمام حمایت‌هایی که طی چند سال جنگ در سوریه از تروریست‌ها به عمل آورد، موفق به تحقق اهداف خود در این جبهه نشده و در پرونده هسته‌ای نیز تلاش های آن استقبال جامعه بین الملل را در پی نداشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.