خراسان شمالی- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی از حضور گروه تلویزیونی شبکه ۷ ترکیه در این استان به‌منظور تهیه مستند از جاذبه‌های گردشگری خراسان شمالی خبر داد.

شبکه ۷ ترکیه از خراسان شمالی مستند می‌سازد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: گروهی مستندساز که مجری دو برنامه پربازدید شبکه ۷ کشور ترکیه هستند، به منظور تهیه مستند از جاذبه‌های گردشگری خراسان شمالی در این استان حضور یافتند.

وی افزود: این گروه مستندساز در جریان سفر خود از روستاهای زوارم، اردوغان، ارگ تاریخی بلقیس و منطقه جرگلان بازدید و از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، چادر عشایر، فرش دورو و اسب ترکمن و تعدادی از اقامتگاه‌های بومگردی مستند تهیه کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به اینکه همچنین معرفی و آشنایی با غذاهای بومی و محلی نیز در محوریت برنامه‌های این گروه مستندساز بود که چکدرمه، قطاب ترکمنی و... معرفی شدند، گفت: سفر این گروه ترکی به دعوت سرکنسول ترکیه و شرکت بازرگانی بین المللی آرتان انجام شد.

وی در پایان بیان کرد: طبیعت بکر خراسان شمالی، اشتراکات فرهنگی و جغرافیای این استان سبب جلب توجه این گروه تلویزیونی بود که بر این اساس برنامه ریزی به منظور یک سفر دیگر به این استان و پخش مستندهای بیشتر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی از شبکه ترکیه در ماه‌های آینده صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.