روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز سه شنبه به نقل از یک مقام سعودی اعلام کرد که عربستان در حال بررسی موضوع مذاکره مستقیم با انصارالله یمن است و نمی خواهد که بیش از این جنگ یمن طولانی شود.

آیا عربستان در حال چرخش به سوی انصارالله است؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، درصورت صحت این خبر می توان این تصمیم عربستان را اولین رویکرد درست این کشور، از آغاز جنگ یمن در پنج سال گذشته، توصیف کرد.

در سیاست باید منطق حاکم باشد و خودبرتر بینی و طایفه گرایی در آن جایی ندارد، زیرا این مسائل باعث کینه توزی و انتقام‌جویی می شود، بنابراین حقیقت جویی و واقعیت گرایی بهترین راه برای حمایت از جان مردم و دارایی ها و فرصتها است.

نگاهی گذرا به تجربه پنج سال جنگ علیه یمن که منجر به کشتار شمار زیادی از شهروندان یمنی شده و میلیون ها یمنی را از شهرها، روستاها و خانه های خود آواره کرده است، هزاران کودک و زن را به کام مرگ کشانده است، قحطی و بیماری های مرگبار و واگیر دار را منتشر کرده است و زیرساخت ها را نابود کرده است، کافی است که عقل و منطق را به ذهن های بیمار و ماجراجو بازگرداند.

برخی در داخل و خارج از عربستان تلاش می کنند که تاکید کنند اتخاذ چنین رویکردی از سوی عربستان تنها برای تلطیف افکار عمومی آمریکا درخصوص جنایت عربستان در یمن است، نه آماگی برای روی آوردن به مذاکره با انصارالله، اما یک نگاه گذرا به آنچه که وال استریت ژورنال نوشته است می توان گفت که این نوشته نه یک گزارش بلکه یک خبر فاش شده بود که هدف از آن آماده سازی افکار عمومی عربستان برای مذاکره با انصارالله یمن است.

از خلال این اخبار فاش شده می توان فهمید که رویکرد جدید عربستان در ادامه اقدام امارات برای خروج از باتلاق یمن است و با توجه به روابط مستحکمی که ولیعهد عربستان با ولیعهد ابوظبی دارد ریاض می خواهد پیش از اینکه دیر شود خود را از گرداب جنگ یمن برهاند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.