سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: درباره دریافت هزینه ورودی از گردشگران در هنگام ورود به روستاها باید تجدید نظر صورت بگیرد.

درباره هزینه ورودی از گردشگران به روستاها تجدید نظر شود/بهره برداری از  ۴۰واحد بومگردی در خراسان رضوی تا پایان سال جاری

یوسف بیدخوری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: یکی از مواردی که در روستاها باید مورد نظر قرار بگیرد، این است که از طریق ارائه صنایع دستی ،سوغات محلی و صنعت بومگردی درآمد زایی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: برای تامین هزینه های جمع آوری زباله، زیباسازی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای گردشگران راهکارهای مختلفی وجود دارد، به طوری که مواردی نظیر اقامتگاه های بومگردی که سازمان گردشگری توجه ویژه ای به انها دارد و در حال حاضر ۵۹واحد اقامتگاه بومگردی در روستاهای هدف گردشگری در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند، همچنین ایجاد سفره خانه های سنتی، عرضه محصولات خشکبار و لبنیات ازجمله  آنها می باشد.

سرپرست گردشگری، صنایع دستی خراسان رضوی بیان داشت: اما اینکه در برخی روستاها بدون توجه به این موارد، اولین راهکار و آسانترین کار برای تامین هزینه های زیرساخت گردشگری و زیباسازی ، دریافت وجه از گردشگران و مسافران ارائه شده است به شدت با آن مخالف هستیم و در این باره مکاتباتی با حوزه های مختلف استانداری خراسان رضوی از جمله معاونت زیارت،سازمان روستایی و دهیاری ها انجام داده ایم .

بیدخوری تصریح کرد: از طرفی طبق قانون ،دهیاری ها دارای اختیارات قانونی هستند و می توانند مصوباتی را در حوزه های مختلف روستا داشته باشند اما انتظار می رود که درباره دریافت هزینه ورودی از گردشگران در هنگام ورود به روستاها تجدید نظر کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال بیش از ۴۰اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی ساخته خواهد شد، افزود: از طرفی در حوزه بومگردی ، که برای اولین بار روستاها در کنار مواردی نظیرکشاورزی و دامداری از صنعت دیگری که کم هزینه است نیز کسب درآمد می کنند، تلاش های خوبی انجام شده و حتی گردشگران خارجی نیز به سمت اقامت دراین مراکز  سوق پیدا کرده اند. همچنین سال گذشته با درخواست  تمام افرادی که متقاضی تشکیل واحد بومگردی بودند و مدارک انها کامل بود موافقت صورت گرفت.

بیدخوری افزود: حتی در حال حاضر آژانس هایی در مشهد نیز تورهای دهگردی در سطح استان خراسان رضوی برگزار می کنند که اقامت این تورها در اقامتگاه های بومگردی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.