معاون اول رئیس جمهور در مشهد گفت: با توجه به جنگ روانی و رسانه ای که دشمن در شرایط فعلی علیه کشور ایران انجام داده است نقش خبرنگاران در تاب آوری کشور بسیار تاثیر گذار است.

اولویت اصلی اقتصاد کشور رونق تولید و اشتغال است/ خبرنگاران نقش تاثیرگذاری در شرایط امروز کشور دارد

به گزارش قدس آنلاین، همایش تجلیل از کارآفرینان برتر کمیته امداد و بهره برداری از ۲۵۰۰ پروژه عمرانی و اشتغال زایی و اردوهای دانشجویی کمیته امداد با حضور معاون اول رئیس جمهور در اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد.

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم گفت:از ابتدای سال تاکنون ۲۲ هزار شغل از طریق کمیته امداد امام خمینی در سراسر کشور ایجاد شده و در سال ۹۸ باید ۱۷۰ هزار شغل از طریق کمیته امداد صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه باید به حوزه اشتغال توجه جدی صورت بگیرد، تصریح کرد: توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار از جمله موارد دیگری است که کمیته امداد به آن توجه و تمرکز می کند.
بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد امام در حوزه ساخت مسکن برای  مدد جویان نیز تلاش های خوبی کرده است، بیان داشت: در حوزه دانش بنیان نیز به مدل های جدید اشتغال رسیده ایم که به زودی آنها را رسانه ای و اطلاع رسانی خواهیم کرد.
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی  نیز در این همایش بیان داشت: ضمن تبریک روز خبرنگار، امروزکشور به همدلی و همراهی مسئولان نیاز دارد.
وی افزود: با همکاری همه مدیران، باید تلاش کنیم توانمند سازی و کار آفرینی در استان خراسان رضوی ارتقائ پیدا کند، زیرا وقتی فردی کار آفرین می شود علاوه بر اشتغال برای خود برای دیگران نیز زمینه شغل را ایجاد می کند.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران رسالت بسیار مهمی بر دوش دارند و حرف مردم را به گوش مسئولان می رسانند. از طرفی در حال حاضر باتوجه به جنگ رسانه ای  و روانی که دشمن  علیه ایران آغاز کرده است نقش خبرنگاران و رسانه ها بسیار تعیین کننده است تا تاب آوری کشور در سطح مطلوبی نگه داشته شود.
وی تصریح کرد: شرایط کشور در حالت بسیار خوبی قرار دارد. از طرفی یکی از رسالت هایی که امام خمینی (ره) برای کشور ترسیم کردند رفع محرومیت و استقرار عدالت  در  مناطق مختلف کشور بود که متناسب با آن نهادهایی نظیر جهاد سازندگی و کمیته امداد را ایجاد کردند.
جهانگیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته اقدامات ارزنده ای را انجام داده است، افزود:نهاد کمیته امداد نقش تاثیر گذاری بر محرومیت زدایی و توانمند سازی دارد که کارنامه این نهاد در طول ۴ دهه گذشته بسیار پر بار بود.
وی با اشاره به اینکه رابطه کمیته امداد با دولت نیز بسیار خوب است، اظهار داشت:دولت عزم جدی بر رفع چهره خشن فقر از کشور دارد و در طول ۶ سال گذشته سهمیه مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی چند برابر شد.
جهانگیری افزود:یکی از مسیرهای دیگر همکاری دولت و کمیته امداد، حوزه مسکن بود. در این زمینه کمک های خیرین نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: بخش مهم دیگر که باید به آن پرداخته شود مساله توانمند سازی مدد جویان است که جزو اولویت های اصلی دولت است. همچنین شغل های خرد و خانگی یکی از محور های مهم اشتغال زایی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرند زیرا در برخی واحدهای صنعتی برای ایجاد شغل بیش از یک میلیارد تومان هزینه می شود و سرانه ایجاد شغل در انها پر هزینه است.
جهانگیری تصریح کرد: اولویت اصلی اقتصاد کشور در حال حاضر رونق تولید و اشتغال است. ایران در برابر محدودیت ها، فرصت های بسیار زیادی دارد زیرا این کشور ثروتمند و پر ظرفیت است و باید در این زمینه   مردم و مسئولان همکاری داشته باشند.
جهانگیری افزود:هزار هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به جای پرداخت به اقشار ضعیف به طبقه های ثروتمند پرداخت می شود که جای تامل دارد در حالی که هدف طرح هدفمندی یارانه ها توجه به اقشار ضعیف بود.
وی بیان داشت:آقای بختیاری جزو مدیران توانمند کشور هستند و هر جا حضور داشته اند کارنامه درخشانی از خودشان بر جای گذاشته اند.
افتتاح ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی در نیشابور،۲۰۰۰ پروژه مسکونی در درگز، افتتاح اردوهای دانشجویی  کمیته امداد و تجلیل از کار آفرینان برتر کمیته امداد از برنامه های این همایش بود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.