تیم ملی والیبال ایران در حالی عازم مرحله اول انتخابی المپیک می‌شود که سخت‌ترین و سرنوشت سازترین بازی شاگردان کولاکوویچ برابر تیم میزبان یعنی روسیه است.

 آشنایی با حریفان تیم ملی والیبال در مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در شهر سن‌پترزبورگ باید به ترتیب مقابل تیم‌هایی از آمریکای مرکزی (کوبا و مکزیک) و یک تیم از اروپا (روسیه) قرار بگیرد و در صورت کسب سه پیروزی در این مسابقات، می‌تواند پیش از حضور در رقابت‌های قاره‌ای جواز حضور در توکیو را کسب کند.

پیش از این مسابقات، لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ برگزار شد که تیم ملی والیبال ایران با نظر ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم، با بهره گیری از همه توان خود به مصاف رقبا رفت و در نهایت مقام پنجم این رقابت‌ها را کسب کرد. استفاده مداوم از ستاره‌های ایران در این تورنمنت پر فشار باعث شد که تعداد مصدومان تیم ملی بیشتر شود و خستگی موجود در تیم نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.


ایران - کوبا: جمعه ۱۸ مرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰

بازی اول شاگردان کولاکوویچ برابر کوبا است که سابقه قابل قبولی در بازی‌های المپیک دارد و حتی در سال ۱۹۷۶ بهترین عملکرد خود در این رویداد بزرگ جهانی را با کسب مدال برنز به ثبت رسانده است.

در این مرحله از رقابت‌های انتخابی المپیک تیم ملی کوبا ستارگانی چون روبرت لاندی سیمون، مایکل سانچس و ریدل هیرسوئلو را در اختیار ندارد تا اینطور بتوان گفت که والیبالیست‌های ایران کار چندان سختی برابر این تیم نخواهند داشت.

ایران و کوبا در مسابقات مهم جهانی تا کنون ۸ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که ۴ مسابقه نخست (۱۹۹۱ تا ۲۰۱۱) را کوبا برده است، اما در ۴ مسابقه اخیر (۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸)، تیم ملی ایران پیروز جدال دو تیم شده است. تنها رویارویی ۲ تیم در المپیک مربوط به سال ۲۰۱۶ ریو است که کوبا ۳ بر صفر مغلوب شاگردان رائول لوزانو (ایران) شد.


ایران - مکزیک: شنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۱۷:۳۰

مکزیک را می‌توان ساده‌ترین حریف ایران در این مرحله دانست و تا حدودی می‌توان شاگردان کولاکوویچ را پیش از بازی برنده جدال دو تیم اعلام کرد. با این حال خستگی و شرایط بدنی بازیکنان ایران باعث می‌شود تا این دیدار نیز شرایط حساس خود را داشته باشد.

مکزیکی‌ها در حال حاضر با ۴۰ امتیاز در رده ۲۱ رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارند و ایران نیز هم اکنون با ۱۳۷ امتیاز در رده هشتم این رده بندی قرار دارد. مکزیکی‌هادر سال ۲۰۱۶ موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شدند و امسال نیز در صورت موفقیت آمریکا در مرحله اول انتخابی المپیک، این شانس را دارند که عازم توکیو شوند.


ایران - روسیه: یک‌شنبه ۲۰ مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰

تقابل دو تیم روسیه و ایران در این مسابقات را می‌توان بازی سرنوشت ساز برای هر دو تیم دانست، جایی که دو تیم مدعی کسب سهمیه در این گروه باید مقابل یکدیگر قرار بگیرند. در حالی که روس‌ها توانستند با تزارهای جوان خود در نبود ستاره‌هایشان حدودا یک ماه پیش عنوان قهرمانی لیگ ملت‌ها را کسب کنند و ایران نیز مقام  پنجم این رقابت‌ها را به دست آورد.

حالا روس‌ها با همه ستاره‌های خود در این مرحله از  مسابقات انتخابی المپیک حضور یافته‌اند و به گفته بسیاری از کارشناسان والیبال، تیم ملی ایران به دلیل فشار زیادی که بازیکنانش در لیگ ملت‌ها تحمل کرده‌اند کار بسیار سخت‌تری نسبت به رقبا دارند. با این وجود مسابقات روسیه و ایران همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است و با توجه به قدرت دو تیم و احتمال زیاد برد آن‌ها مقابل مکزیک و کوبا، می‌توان گفت بازی رو در روی آن‌ها تکلیف تیم صعود کننده از این مرحله انتخابی المپیک به توکیو را مشخص خواهد کرد.

ترکیب بازیکنان ساملوو در تیم روسیه برای این مسابقات به شرح زیر است:
۱- الکساندر بوتکو
۲- ایگور کوبزار
۳- ماکسیم میخایلوف
۴- ویکتور پولتایف
۵- آرتم وولویچ
۶- الیاس کورکایف
۷- دیمیتری موزرسکی
۸- ایوان یاکوولف
۹- دیمیتری وولکوف
۱۰- فدور وورونکوف
۱۱- ایگور کلیوکا
۱۲- آنتون سمیشف
۱۳- والنتین گلوبف 
۱۴- رومن مارتینیوک

ترکیب بازیکنان کولاکوویچ در تیم ایران برای این مسابقات به شرح زیر است:
۱- سعید معروف
۲- سید محمد موسوی
۳- امیر غفور
۴- میلاد عبادی‌پور
۵- پوریا فیاضی
۶- فرهاد قائمی
۷- علی شفیعی
۸- علی‌اصغر مجرد
۹- مسعود غلامی
۱۰- محمدجواد معنوی‌نژاد
۱۱- جواد کریمی
۱۲- محمدرضا مؤذن
۱۳- پوریا یلی
۱۴- محمدرضا حضرت‌پور

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.