همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) زائران و خادمان بارگاه منور رضوی با اقامه دسته عزاداری در حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداختند

بارگاه حضرت  ثامن الائمه(ع) عزادار شهادت جانسوز امام باقر(ع)

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، زائران و خادمان بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) در صبح روز شهادت امام باقر(ع) در صحن جامع رضوی گرد هم آمدند و با بر دست داشتن پرچم و بیرق عزا دسته عزاداری اقامه کردند.

در این مراسم که ساعت ۶:۴۵ از ورودی باب الکاظم(ع) آغاز شد خادمان حرم مطهر رضوی به سمت صحن آزادی حرکت کرده و در طی مسیر به سینه زنی پرداختند.

 پس از طی مسیر خادمان و خادمیاران رضوی در صحن آزادی اجتماع کرده و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) در غم شهادت امام محمدباقر(ع) به روضه خوانی پرداختند.

در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مرتضی امین‌نیا طی سخنرانی کوتاه به بیان فضایل امام باقر(ع) پرداخت و با اشاره به اینکه امام محمد باقر(ع)در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد بودند، عنوان کرد: امام باقر(ع)، در طول زندگی خود، به نشر و گسترش حقایق و معارف الهی پرداخت و در این زمینه زحمات بسیار زیادی را متحمل شد.

وی مبارزه با تحریفات را یکی از درس‏‌های بزرگ زندگی امام‏ باقر(ع) برای امت مسلمان معرفی و اظهار کرد: ایشان در طول زندگانی با برکت‌شان پیوسته در مقابل گروه‌‏ها و خواصی که به دنبال انحراف راه و رسم مسلمانی بودند، می‏‌ایستاد و برای امت مسلمان روشنگری‏‌های لازم را انجام می‏داد.

خطیب حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در زمان حیات امام باقر(ع) خلفای وقت می‌خواستند آیه «اولی الامر» را به نفع خود تفسیر کنند ولی پنجمین امام شیعیان با صلابت کامل در برابر تحریفات آنها ایستاد و مصادیق آن را که اهل بیت(ع) بودند را برای مردم تفسیر و تبیین کردند.

گفتنی است، در غروب روز شهادت نیز مراسم اجتماع عزاداران امام محمدباقر(ع) در صحن جمهوری اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و مدیحه سرایی میثم مطیعی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.