مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) گفت: طولانی‌ترین کاروان پیاده مشهد به‌کربلا عازم سفر کربلا می‌شود و مسیر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را ظرف مدت ۷۲ تا ۷۳ روز پیاده‌روی می‌کنند.

کاروان طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد عازم کربلا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ؛ علی حقیرپور ، گفت: مراسم بدرقه طولانی‌ترین کاروان پیاده مشهد به‌کربلا صبح امروز برگزار شد، این کاروان مسیر ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را ظرف مدت ۷۲ تا ۷۳ روز پیاده‌روی می‌کنند.

مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) با بیان اینکه حرکت این کاروان از مجتمع بقیه‌الله واقع در شهرک شهید رجایی حرکتی نمادین بود، اظهار کرد: زائران این کاروان از استان‌های مختلفی همچون تهران، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی هستند که با اذن حضرت رضا(ع) راهی کربلا شده و سپس به‌مشهد باز می‌گردند.

وی افزود: حرکت اصلی این کاروان صبح فردا و همزمان با حرکت کاروان ابی‌عبدالله(ع) از مکه به طرف کربلا است و تا آخر امروز نیز فرصت ثبت‌نام وجود دارد.

حقیرپور اعضای این کاروان را تا به ۹۵ نفر اعلام و بیان کرد: احتمال می‌دهیم اعضای این کاروان به ۱۰۰ نفر برسد.

مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه این کاروان برای نوزدهمین سال متوالی از مشهد راهی کربلا می‌شود، خاطرنشان کرد: کاروان انصارالحسین در طول مسیر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در ایران و ۶ استان در عراق عبور می‌کنند و اربعین در کربلا حضور دارند.

وی یادآور شد: کوچک‌ترین فرد این کاروان ۱۳ ساله و بزرگ‌ترین آن‌ها ۷۵ ساله است.

حقیرپور تصریح کرد: زائران کاروان انصارالحسین ۸ روز در کربلا به‌زیارت مشغول می‌شوند و سپس به‌وسیله اتوبوس وارد خوزستان می‌شوند و با قطار به‌مشهد باز می‌گردند.

مدیر کاروان پیاده انصارالحسین(ع) اصلی‌ترین هدف این کاروان را ترویج و اشاعه فرهنگ ابی‌عبدالله‌ الحسین(ع) در جامعه دانست. 

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.