رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همکاری این مجموعه با آستان قدس رضوی در مواردی نظیر زیارت، اشتغال و محرومیت زدایی در زمان آقای فتاح و همچنین در این دوره بسیار تنگاتنگ است و تفاهم نامه هایی بین کمیته امداد و آستان قدس رضوی درباره مسائل مختلف نظیر زائر اولی ها به امضاء رسیده است .

داخلی سازی سوغات زائر در مسیر تحقق رونق تولید باید گسترش پیدا کند/ رابطه کمیته امداد با آستان قدس رضوی بسیار نزدیک است

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ارتباط کمیته امداد امام خمینی (ره) با آستان قدس رضوی بسیار نزدیک است.

وی تصریح کرد: همکاری این دو مجموعه در مواردی نظیر زیارت، اشتغال و محرومیت زدایی در زمان آقای فتاح و همچنین در این دوره  بسیار تنگاتنگ است و تفاهم نامه هایی بین کمیته امداد و آستان قدس رضوی درباره مسائل مختلف نظیر زائر اولی ها به امضاء رسیده است .

بختیاری افزود: دو هفته پیش نیز در جلسه ای با تولیت محترم آستان قدس رضوی موارد مختلف درباره همکاری این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت و حتی در ان جلسه بیان شد که سالانه بین ۱۳۰ تا  ۱۵۰ هزار زائر از طبقات محروم و آسیب پذیر از نقاط مختلف کشور برای زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به شهر مشهد سفر می کنند که تولیت محترم نسبت به تخصیص  یک وعده غذای حضرت به این زائران همچون گذشته دستورات لازم را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه هر دو مجموعه نسبت به عملیاتی کردن مفاد تعهد نامه ها  و تفاهنامه ها دیدگاه مثبت و مساعدی دارند، داشت: یکی از مواردی که هر دو مجموعه باید به آن توجه داشته باشند موضوع سوغات زائر است که اگر به درستی به این زمینه پرداخته نشود سبد سوغات زائران را کالاهای چینی پر خواهند کرد.

بختیاری اذعان داشت: در این زمینه در زمان تولیت قبلی اقدامات خوبی انجام و کارگروه تخصصی  برای توسعه  سوغات زائر نیز راه اندازی شد، اما حمایت مردم نیز در این باره لازم است و کمیته امداد نیز از آمادگی لازم برای همراهی در این زمینه با آستان قدس رضوی با توجه به توانمندی هایی که کارآفریننان این نهاد در رابطه با تولید محصولات مختلف که معرفی کننده فرهنگ معنوی و سیره رضوی باشد را  دارد.

وی تصریح کرد: در این زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) جلسات مختلفی را با کار آفریننان برگزار کرده است و اقدامات خوبی نیز شروع شده است تا بازار سوغات زائر  به صورت  هدفمند و دارای مفهوم و محتوا و با قیمت مناسب داخلی سازی شود که از این مسیر رونق تولید و ارتقاء اشتغال در جامعه نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است تحقق پیدا خواهد کرد.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.