نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید حوزه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی شهر مقدس مشهد ارتقاء پیدا کند که در این زمینه ساخت شهرک فرودگاهی باید در اولویت قرار بگیرد.

 ساخت شهرک فرودگاهی مشهد در اولویت مدیران استان قرار بگیرد

رضا شیران خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: شهر مقدس مشهد با توجه به اینکه پذیرای زائران زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای خارجی در طول سال است که طبق برآوردها آمار آن در طول سال های آینده به بیش از ۴۰ میلیون نفر خواهد رسید باید حوزه حمل و نقل آن  اعم از هوایی، زمینی و ریلی ارتقاء پیدا کند.
وی تصریح کرد: در حوزه ریلی ، پروژه برقی کردن قطار مشهد به تهران مطرح است که اقدامات اولیه ان انجام و موافقت نامه های آن نیز تنظیم شده است و علی رغم اینکه قرار بود پیمانکار چینی ،کارگاه پروژه را تجهیز و پروژه را شروع کند اما هنوز این اقدام را به دلایل نامشخصی انجام نداده است. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه حمل و نقل هوایی نیز شهر مقدس مشهد به شدت نیاز به افزایش خطوط هوایی و گسترش فرودگاه دارد که به دلیل محدودیت های جدی امکان این اقدام در مکان فرودگاه فعلی وجود ندارد زیرا در محاصره شهر قرار گرفته است و شهرک طرق نیز که در مجاورت فرودگاه شهید هاشمی نژاد قرار دارد شرایط توسعه و گسترش آن را نمی دهد. 
شیران خراسانی ادامه داد: از این رو باید در مسیرها و مکان های دیگر، شهرک فرودگاهی برای شهر مشهد طراحی و ساخته شود که این شهر فرودگاهی حتی می تواند مرکز ترانزیت نیز باشد و اغلب پرواز های داخلی را پوشش دهد.
نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: بررسی های اولیه این طرح صورت گرفته و در حال حاضر تعیین مکان مناسب برای ساخت شهرک فرودگاهی در حال بحث است که انتظار می رود این موضوع سرعت گرفته و هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.