ایلام- علی اصغر کاظمی گفت: طرح جامع تولید مسکن را برای شهروندان واجد شرایط استان با اولویت مرکز استان طی ماه آینده عملیاتی و آغاز خواهد شد.

دستور کار طرح جامع تولید مسکن در استان

به گزارش قدس آنلاین، وی ظهر امروز در محل هتل زاگرس و به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: با شناسایی اراضی دولتی در دو مرحله ۵ هزار واحد مسکونی در استان احداث خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه اراضی دولتی را بصورت مشارکتی به پیمانکاران واجد شرایط واگذار خواهیم کرد، افزود: واجدین شرایط بر اساس تسهیلاتی که به ازای هر واحد تعیین گردیده واگذار خواهد شد.

کاظمی با اشاره به اینکه اتصال استان به شبکه ریلی کشور یکی از دغدغه های مردم استان بوده و قطعه اول آن با برآورد ۱۵۰ میلیارد تومان برای برای دوم به مناقصه رفته است، یادآور شد: شرکت های حاضر در مناقصه در مرحله اول مشمول قانون مناقصه نبودند و به همین دلیل برای بار دوم  مناقصه برگزار شد.

وی با بیان اینکه موافقت نامه راه آهن به طول ۷۲ کیلومتر در فاز اول از طرف شمال استان و فاز دوم از ایلام تا اندیمشک گرفته شده است، بیان داشت: در تلاش هستیم تا مجوز یک قطعه را از سمت اندیمشک به استان اخذ کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: بر اساس اولویت ها در تلاش هستیم راه های اصلی را به ۴ خطه  و ۴ خطه ها را به بزرگراه تبدیل کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته ۴۴ کیلومتر بزرگراه با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به سرانجام رسیده است، افزود: در این مدت بیش از ۳ هزار متر تونل حفر و ارزش ریالی این حفاری ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: در طول یک سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان فعالیت در تمام بخش های این  اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی تکمیل ۹۲ کیلومتر بزرگراه، ۸۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی از دیگر برنامه های این اداره کل دانست و عنوان کرد: در حوزه ساماندهی اراضی تصرفی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۶ هزار قطعه اراضی تصرفی در استان داریم.

کاظمی یادآور شد:در بحث سیل  ابتدای سال جاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به راه ها و پل های استان خسارت وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.