همدان- رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش‌بینی شده در سال‌ جاری ۴۰۶ هزار و ۳۷۰ تن انگور در استان همدان تولید شود.

پیش‌بینی تولید ۴۰۶ هزار تن انگور در همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی منصور رضوانی جلال امروز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال، میزان عملکرد تاکستان‌های استان همدان در مقایسه با پارسال افزایش داشته باشد اظهار کرد: پیش‌بینی شده در سال‌جاری ۴۰۶ هزار و ۳۷۰ تن انگور در استان همدان تولید شود.

وی سطح تاکستان‌های استان همدان را ۲۱ هزار و ۶۷۳ هکتار دانست و ادامه داد: ۲۱ هزار و ۳۸۸ هکتار باغ‌های بارور و ۲۸۵ هکتار نیز باغ‌های غیر بارور انگور در استان همدان وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استان همدان از استان‌های پیشرو در زمینه تولید انگور در سطح کشور است تصریح کرد: پیش‌بینی شده به طور میانگین ۱۸ هزار و ۹۹۹ کیلوگرم در هکتار، انگور از تاکستان‌های استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه ارقام متنوعی از انگور در باغات استان کشت می‌شوند ادامه داد: ارقام کشمش، یاقوتی، عسگری، فخری، صاحبی، شاهانی و ریش‌بابا عمده‌ترین ارقام تولیدی در باغات استان همدان هستند.

رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه شهرستان ملایر با سطح زیرکشت ۱۰ هزار و ۶۵۶ هکتار و تولید ۲۴۲ هزار و ۴۲۴ تن انگور بزرگترین تولیدکننده انگور در استان همدان است افزود: شهرستان ملایر بیش از نیمی از تولید انگور استان را به خود اختصاص  داده است.

وی مهمترین فرآورده انگور، کشمش است که عمده‌ترین محصول صادراتی استان همدان به شمار می‌رود بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی تمهیداتی اندیشیده که با اجرای برنامه‌هایی مانند آموزش باغداران، بکارگیری روش‌های نوین باغداری، توسعه کیفی کارگاه‌های فرآوری کشمش و تجهیز این کارگاه‌ها به فناوری‌های مدرن گام‌های موثری برای رفع مشکلات تولید و صادرات این محصول بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.