استاندار خراسان رضوی گفت: حکومت مرکزی اختیار نداده و امیدی هم ندارم که به استان‌ها اختیار دهند.

ناامیدی رزم‌حسینی از تفویض اختیارات به استان‌ها
به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رزم‌حسینی امروز در دوره آموزشی مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات استانداری، اظهار کرد: خراسان رضوی زمین حاصلخیزی دارد. شخصیت‌های عالی‌مقامی در طول تاریخ در این سرزمین پرورش پیدا کردند، از فردوسی تا خیام، عطار و شخصیت‌های بزرگی چون مقام معظم رهبری و مراجع عالی‌قدری مانند شهید مطهری و دکتر شریعتی، از همین بابت استان مورد توجه بسیاری از کشورها است. 
وی با بیان اینکه مشی ما در حوزه سیاسی در استان، میانه‌روی و اعتدال است، عنوان کرد: معتقدیم این میانه‌روی و اعتدال توصیه امام علی(ع) است. در استان این مشی را دنبال می‌کنیم و به دنبال آن با تمام فعالان سیاسی نشست‌هایی برگزار می‌کنیم و تنها استانی هستیم که در آن خانه احزاب در زمان آقای رشیدیان راه‌اندازی شد، بنابراین با تمام فعالیت‌های متفاوت در حوزه سیاسی، گروه‌ها فعال هستند و تلاش کردیم در جهت کسب نظرات آن‌ها و بهتر اداره کردن استان، با این گروه‌ها همگرایی داشته باشیم.
رزم‎حسینی افزود: در حوزه توسعه با توجه به چالش‌های پیش روی نظام اداری ما یعنی بوروکراسی، تمرکزگرایی و اختلافات و نزاع‌های سیاسی، به خوبی پیشرفت نکردیم. ما برای توسعه اقتصادی تلاش کردیم. بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری سال‌ها را در حوزه اقتصادی نامگذاری کردند. مثلث توسعه اقتصادی مبتنی بر آموزه‌های دینی ما است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش ائمه جمعه در مثلث توسعه اقتصادی، گفت: نقش ائمه جمعه به دلیل جمهوری اسلامی و دینی بودن نظام ما است. نهاد نماز جمعه و ائمه جمعه می‌توانند، فرهنگ‌سازی کرده و مردم و سرمایت‌گذاران را پای صحنه بیاورند. ما در سایه اقتصاد و امنیت می‌توانیم عبادت کنیم. در آموزه‌های دینی زیاد در خصوص اقتصاد صحبت شده اما به مردم گفته نشده است. از ائمه جمعه درخواست کردیم که این مسائل را ترویج دهند. بدون سرمایه، کشوری توسعه نمی‌یابد. این کار مستمری بوده و می‌توانیم با این مدل بخشی از مشکلات را مرتفع کنیم، در نتیجه هم‌افزایی ایجاد می‌شود و همه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه انگیزه انقلاب مردمی متدین و متمول بود که در سطح استانی می‌توانیم دور هم جمع شویم و به عنوان جهاد اقتصادی این کار را انجام دهیم، تصریح کرد: تا امروز ۲ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری امضا کردیم که رئیس دادگستری برای اولین بار به عنوان سرمایه‌گذار پای سند را امضا کردند. ارکان حکومت، نمایندگان مجلس و همه امضا می‎‌کنند تا سرمایه‌گذاری و شغل ایجاد شود. همه استان‌ها این ظرفیت‌ها را دارند.
رزم‎حسینی بیان کرد: در کنار این موارد مشکلاتی در حوزه مجوزهای سرمایه‌گذاری داریم، حکومت مرکزی اختیار نداده و امیدی هم ندارم که به استان‌ها اختیار دهند. ما در خراسان در حال اصلاح رویه بوده و آتش به اختیار عمل می‌کنیم. ما یا باید فرماندار و استاندار جاریه باشیم یا باید کاری انجام دهیم. دنبال این هستیم که فضای کسب و کار را بالا ببریم.
استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه‌های بزرگ و مهمی در استان در حال انجام بوده که از جمله آن انتقال آب عمان به فلات مرکزی ایران است. کار بسیار بزرگ دیگر همیاران آب بوده که به معنی مدیریت یکپارچه آب و خاک است. ۸۰ درصد درآمد کشاورزی متعلق به ۲۰ درصد بوده که روستانشین نیستند.
وی ادامه داد: اگر اقتصاد کشاورزی ما موجب تقویت اقتصاد روستایی ما می‌شد، پس چرا روستاییان مهاجرت کردند؟ چرا جامعه روستایی ۷۴ درصدی ما به ۲۶ درصد تبدیل شد؟ چرا سالی ۲۵۰ هزار نفر در روستاها مهاجرت می‌کنند؟ چرا ۶ میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم؟ روستا همه چیز دارد اما مردم کسب و کار ندارند و بیکار هستند، مدل مثلث توسعه اقتصادی می‌تواند توسعه را به روستاها ببرد.
رزم‌حسینی در خصوص حاشیه‌نشینی شهر مشهد عنوان کرد: شهر مشهد ۳۰ درصد حاشیه‌نشین دارد که از سراسر کشور آمدند و تنها متعلق به خراسان نیستند. برای اینکه این بحث همواره مورد دغدغه بوده، طرح نجات را در ۶ محله که جمعیت ۳۰۰ هزار نفری را پوشش می‌دهد با فرماندهی فرماندار انجام می‌دهیم تا جابه‌جایی جمعیتی داشته باشیم. حاشیه‌نشینی مرض ۷۰ ساله در کل کشور است که نمی‌توانیم آن را به سرعت انجام دهیم، باید به تدریج اقدام کنیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقتصاد زیارت، تصریح کرد: سالانه ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۳ تا ۶ میلیون زائر خارجی در مشهد داریم و رقم بزرگی برای اقتصاد زیارت بیان می‌شود که برخی ۱۲ هزار میلیارد تومان و برخی 3 هزار و 750 میلیارد تومان را رقم خرید و فروش بازار مشهد می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: سپرده‌های بانکی استان ۹۰ هزار میلیارد تومان و یک چهارم بودجه کل کشور است. من ‌استاندار ۹۰ هزار میلیارد تومان هستم، پس فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم، تا سپرده‌ها در جهت ایجاد شغل استفاده شود.
رزم‌حسینی بیان کرد: مشی ما در مسائل امنیتی این است که با معترضانی که به حق معترض هستند، گفت‌وگو کرده و با روش قهرآمیز برخورد نمی‌کنیم. روش ما گفت‌وگو و اقناع است، نباید با معترضان به حق به دلیل ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی و قضایی برخورد کنیم. ما به عنوان نماینده نظام مدافع مردم هستیم، این سیاست ما در خراسان رضوی بوده و موفق هم بودیم. حکومت جمهوری، حکومت مردم‌پایه است، با همین سیاست پیش می‌رویم. وقتی مردم بدانند مسئولان مدافع آن‌ها هستند حتما همکاری می‌کنند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.