مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: برای اینکه در حوزه اتوبوسرانی مشهد خدمات مناسبی را ارائه کنیم حداقل نیاز به ۲هزار اتوبوس داریم ، به عبارتی برای اینکه مشکلات و مسائل فعلی در این حوزه برطرف شود حداقل نیاز به ۵۰۰دستگاه اتوبوس جدید برای سطح شهر مشهد داریم .

مشهد به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس  نیاز دارد

مهدی حسینی پویا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: تعداد اتوبوس هایی که در سطح شهر مشهد مشغول ارائه خدمات هستند به نسبت چند سال قبل کاهش قابل توجهی داشته است.
وی تصریح کرد: البته این موضوع منحصر به شهر مقدس مشهد نیست و در بسیاری از شهر ها رخ داده است به طوری که در سال ۱۳۹۰ در سطح شهر های کشور ۲۶ هزار اتوبوس وجود داشته است اما طبق آخرین آمار این عدد به  ۲۰ هزار رسیده است که مسائلی نظیر تورم و افزایش قیمت اتوبوس ها در این موضوع تاثیرگذار بوده است.
حسینی پویا با بیان اینکه شهر مقدس مشهد بهترین وضعیت را در حوزه اتوبوسرانی در سطح کشور دارد، اظهار  داشت: با ۱۰۰دستگاه مینی بوسی که امسال وارد ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی شهر مشهد شدند میانگین عمر این ناوگان به ۷.۸سال رسید،  اگرچه استاندارد عمر ناوگان اتوبوسرانی باید ۵ سال باشد. 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بیان داشت: از طرفی علی رغم اینکه تامین اعتبار لازم صورت گرفته است اما در کشور محلی برای خرید اتوبوس جدید وجود ندارد و اگر رسانه ها کارخانه ها و یا مکانی برای فروش اتوبوس جدید را مشاهده و یا در جریان قرار گرفتند به این سازمان اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدام به خرید آنها صورت بگیرد.
حسینی پویا تصریح کرد: از طرفی اگرچه برای تامین اتوبوس جدید اخیرا قرار دادی را به امضاء رسانده ایم اما امیدی به تحویل به موقع انها نیست و احتمالا با تاخیر آنها را تحویل خواهد داد. 
وی افزود: برای اینکه در حوزه اتوبوسرانی خدمات مناسبی را ارائه کنیم حداقل نیاز به ۲هزار اتوبوس در سطح شهر مشهد داریم که این تعداد در حال حاضر با احتساب مینی بوس هایی که به جای برخی اتوبوس ها در خطوط جاگذاری شده اند حدود ۱۶۵۰ دستگاه است، از طرفی برخی از این اتوبوس های فعلی نیز فرسوده و قدیمی هستند که به تدریج باید باز سازی و یا از ناوگان خارج شوند. به عبارتی برای اینکه مشکلات و مسائل فعلی در این حوزه برطرف شود حداقل نیاز به ۵۰۰دستگاه اتوبوس جدید برای سطح شهر مشهد داریم که این کمبود بعضا در برخی خطوط باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.
حسینی پویا بیان داشت: در برخی خطوط که تردد مسافر آنها در طول روز بر حسب امار قابل توجه نیست سعی کرده ایم از مینی بوس و یا ون استفاده کنیم که با برخی اعتراض ها و گلایه های شهروندان مواجه شده است و به ناچار مجبور به استفاده مجدد از اتوبوس برای این خطوط شده ایم.
وی افزود: همچنین از اسفندماه گذشته، تصمیم به بازسازی  ۳۰۰دستگاه اتوبوس که در پایانه ها متوقف بوده اند و حتی مصوبه شورا برای فروش  را نیز دارا بودند جهت استفاده مجدد آنها در ناوگان در بهترین سطح و مجهز به وسایل گرمایشی و سرمایشی کردیم که بازسازی آنها در حال انجام است که بازسازی انها به مراتب از تولید یک اتوبوس سخت تر است . 
حسینی پویا بیان داشت: از طرفی  بازسازی هر اتوبوس در حدود ۱۵۰میلیون تومان هزینه در بردارد و این اتوبوس ها به تدریج طی دوماه اینده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.