مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن با بیان اینکه ۵۰ درصد آموزشگاه‌های بردسکن نیازمند بازسازی است، گفت: متاسفانه هنوز ۱۲۰ مدرسه در بردسکن از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

۱۲۰ مدرسه بردسکن هنوز از بخاری نفتی استفاده می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، غلام‌حسین غفوری صبح امروز در نشست خبری با اشاره به بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب گفت: بیانیه رهبری حجت را تمام کرده است و باید آستین‌های خدمت‌رسانی را بالا بزنیم و کار کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن با اشاره به توصیه‌های رهبری را در بحث پژوهش، علم و دانش، افزود: دستگاه آموزش‌وپرورش باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم توجه به معنویت و اخلاق در آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک زیرساخت تاکید و اظهار کرد: با توجه به‌منویات رهبری و اجرای دقیق بیانیه گام دوم انقلاب، کشور در مسیری قرار می‌گیرد که بیشترین اقتدار را در بین کشورها داشته باشد.

غفوری به سند توسعه طرح بنیادین در آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: سند تحول به امضای همه بزرگان کشور رسیده است و در این سند رسیدن دانش‌آموز به حیات طیبه توجه شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن به مشکلات فضاهای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: بردسکن با داشتن بیش از هزار نفر دانش‌آموز عشایری با فعالیت در ۲۹ آموزشگاه بیشترین دانش‌آموز را در استان دارد که در سال جاری برابر برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان عشایر کشور و استان از یکی از مدارس عشایری در این شهرستان به صدا در می‌آید.

وی بیان کرد: بردسکن تنها شهری در کشور است که مدارس دونفره با یک معلم دارد، در چندین آموزشگاه ما در روستاهای دوردست شهرستان یک یا دو دانش‌آموز با یک معلم اداره می‌شود و مشغول به‌تحصیل هستند.

غفوری یادآور شد: فاصله دور این روستاها تا مرکز شهر و شهرستان از عمده وظایف این اداره است که این دانش‌آموزان ترک تحصیل نکنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن با بیان اینکه زمان پشت میز نشینی تمام شده است، عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش می‌تواند مشکلات زیادی از مباحث مختلف تحصیلی و رفاهی همکاران را حل کند.

وی با بیان اینکه هیچ وقت برای اول شدن کار نکرده‌ام، افزود: همیشه خوب کار کردن را جزو برنامه کاری خود و همکارانم دانسته‌ام و در این مسیر کار می‌کنم.

غفوری به بازنشسته شدن ۱۱۰ نفر از همکاران فرهنگی این مدیریت در سال جاری اشاره و اظهار کرد: برای شروع سال تحصیلی بیش از ۴۰ نفر معلم کم داریم که پیگیر هستیم مشکل را از طریق استمرار خدمت همکاران حل کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن با انتقاد از اعزام ۱۸ نفر فرهنگی از دانشگاه فرهنگیان  که تعداد ۱۶ نفر آنان غیر بومی هستند، افزود:  گزینش نیروهای بومی باید یکی از اولویت ها باشد زیرا این افراد  پس از یکسال خدمت بدنبال انتقالی گرفتن ورفتن هستند واصلا دلشان برای کار کردن در شهرستان نخواهد بود.

وی از اختصاص ۲۴ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری به آموزش‌وپرورش بردسکن خبر داد و اعلام کرد: در راستای پروژه مهر در مهر امسال، ۶ پروژه ۶ و ۴ کلاسه در شهرستان با کمک‌های خیرین و اعتبارات دولتی مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، همچنین آموزشگاه ۱۲ کلاسه آستان قدس رضوی در انابد در دست ساخت است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

غفوری یادآور شد: سیل ابتدای سال در بردسکن موجب شد که تعدادی از مدارس این شهرستان آسیب ببیند که مدرسه کاظم‌آباد و سیف‌آباد در سال‌جاری تعطیل است و دانش‌آموزان آن در شهر و مدارس دیگر و شبانه‌روزی بردسکن مشغول به تحصیل می‌شوند.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن از انعقاد قرارداد دو باب آموزشگاه در روستای کاظم‌آباد و سیف‌آباد توسط خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و افزود: مراحل شروع ساخت این مدارس در دست انجام است.

وی با اشاره به ساخت سه واحد آموزشی در روستاهای عشایری توسط سپاه پاسداران گفت: مراحل کاری ساخت این مدارس نیز توسط نیروهای سپاه پاسداران دنبال می‌شود.

غفوری با بیان اینکه ۵۰ درصد آموزشگاه‌های بردسکن نیازمند بازسازی است، بیان کرد: متاسفانه هنوز ۱۲۰ مدرسه در بردسکن از بخاری نفتی استفاده می‌کنند، بردسکن ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دارد که روزبه‌روز در حال افزایش است که در این زمینه همت بیشتر خیرین را نیاز داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن همچنین از خیرینی که قول ساخت مدارس و فضاهای آموزشی در شهرستان داده‌اند، خواست نسبت به تعهد داده شده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در کنکور سال جاری ۳۰ نفر از دانش‌آموزان بردسکن رتبه‌های دو و سه رقمی را کسب کرده‌اند، افزود: در بردسکن تعداد ۲ هزار دانش‌آموز نیازمند به‌کمک  و ۳۰۰ دانش‌آموز یتیم داریم که با توجه به آغاز سال تحصیلی از خیرین تقاضای کمک و بسته‌های آموزشی لازم را داریم.

غفوری در پاسخ به این سؤال که شنیده شده در برخی از مدارس موسیقی خاصی پخش شده است، با تکذیب این موضوع تاکید کرد: در هیچ مدرسه‌ای غیر از موسیقی‌های مجاز و پخش قرآن و صلوات خاصه، هیچ موسیقی دیگری حق پخش ندارند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.