عضو هیات رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: در سال جاری برای آبادانی مشهد در حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه بابت پروژه های عمرانی نظیر ساخت پارکهای جدید، احداث گذرگاههای غیر همسطح، اصلاح هندسی معابر، روکش جدید برای آسفالت خیابان های شهر پیش بینی شده است.

شکوفایی پروژه های عمرانی در مشهد / از لحاظ جذب سرمایه در کشور اول هستیم / ۲۴۰ میلیارد تومان برای پل ۴ سطحی نمایشگاه اعتبار در نظر گرفته شده است

دکتر محمد حسین ودیعی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: در پروژه های عمرانی در سال جاری نسبت به سالهای گذشته رشد بسیار زیادی را در مشهد شاهد بوده ایم.

وی افزود: در سال جاری برای آبادانی مشهد در حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه بابت پروژه های عمرانی نظیر ساخت پارکهای جدید، احداث گذرگاههای غیر همسطح، اصلاح هندسی معابر، روکش جدید برای آسفالت خیابان های شهر پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: در زمینه پروژه هایی که تامین بودجه آن از طریق اوراق و اسناد و تهاترهای مالی صورت می گیرد و بخش عمده ای از آن در قطار شهری مشهد متمرکز است نیز پیشرفت قابل توجهی نسبت به سالهای گذشته داشته ایم.

وی اظهار کرد: امسال در حوزه احداث پروژه های عمرانی، انقلاب و شکوفایی در مشهد رخ خواهد داد. اکنون برخی از این پروژه ها در حال ساخت هستند و عملیات اجرایی برخی دیگر نیز به زودی شروع خواهد شد. در همین راستا و در روزهای اخیر چند پارک و  گذرگاه غیرهمسطح در مشهد افتتاح شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: برای پل ۴ سطحی نمایشگاه، در حدود ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. همچنین در زمینه شهر هوشمند و شهروند هوشمند سرمایه گذاری های زیربنایی زیادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه سامانه های انتشار اطلاعاتی، انتشار اطلاعات درون شهرداری و ارتباطات مردم با شهردای ها، اقدامات مناسبی با طراحی سایتها و اپلیکیشن و کانالهای ارتباطی انجام شده است. به عنوان مثال طرح شهرداری الکترونیک در شهرداری منطقه ۱۲ مشهد به صورت نمونه اجرا شده است. براین اساس رابطه حضوری بین ارباب رجوع و کارمندان قطع شده و مردم می توانند بدون مراجعه به شهرداری منطقه ۱۲ مشهد پیگیر کارهای خود باشند.

ودیعی در خصوص پروژه هایی که به صورت مشارکتی انجام شده و بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری می کند نیز گفت: در سال جاری چندین پروژه از این دست، در شورای اسلامی شهر مشهد مطرح و تصویب شده است. از جمله این پروژه ها می توان به احداث پروژه های تفریحی در پارک کوهسنگی و پارک خورشید مشهد اشاره کرد که بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در این دو پروژه است.

وی اضافه کرد: احداث این پروژه های تفریحی در پارک خورشید بر اساس طرح توجیهی اقتصادی که سرمایه گذار ارائه کرده است، حدود سه سال به طول خواهد انجامید و زمان احداث پروژه تفریحی در پارک کوهسنگی یک ساله است.

وی ابراز داشت: پروژه گردشگری طرق، باغ گیاه شناسی، پروژه های اقامتی و زیرساختی در شهرداری ثامن نیز از جمله پروژه هایی هستند که بخش خصوصی ساخت آنها را تقبل کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون ۹ پروژه اقامتی در اطرف حرم مطهر و باغ گیاه شناسی در بلوار جمهوری اسلامی توسط سرمایه گذاران عرب در حال ساخت هستند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی مشهد گفت: تمامی این موارد نشاندهنده این است که امسال از نظر تخصیص و تامین بودجه عمرانی، رشد بسیار خوبی داشته ایم. بودجه عمرانی سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه مدیریت شهری و جذب سرمایه گذار در کشور در رتبه اول قرار گرفته ایم. تلاش ما این است که زمینه های سرمایه گذاری در مشهد را تقویت کرده تا سرمایه گذاران بیشتری در پروژه های عمرانی شهر جذب شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.