۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 667460

مازندران- رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: شکر موردنیاز صنایع لبنی استان تامین شد.

شکر موردنیاز صنایع لبنی مازندران تامین شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد مهدی زاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه با تامین ماهانه ۷۵۰ تن شکر موردنیاز صنایع لبنی در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم، از مشکل کمبود روغن برای این واحدها خبر داد.

وی اضافه کرد: صنایع لبنی ابتدا وجه شکر موردنیاز را واریز می کنند و پس از یک ماه کالا را تحویل می گیرند درحالیکه در گذشته وجه موردنظر به تدریج پرداخت می شد.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران حاشیه سود صنایع لبنی استان را ۳ تا ۷ درصد اعلام کرد و گفت: طبق قانون این رقم باید ۱۷ درصد باشد که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه این میزان حاشیه سود محقق نمی شود.

مهدی زاده با اشاره به اینکه ۷۰ درصد قیمت تمام شده محصول لبنی متعلق به شیر است، یادآور شد: تولیدکنندگان برای عرضه یک پاکت شیر ۲۰۰ تومان ضرر می کنند ولی با توجه به شرایط جامعه اقدام به توزیع شیرهای پاکتی می کنند تا نیاز مردم دچار چالش نشود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب صنایع بعلت ساختار معیوب اداری و بانکی دچار چالش های فراوانی بوده در آستانه تعطیلی قرار دارند.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه اغلب واحدها از سرمایه در گردش خوبی برخوردار نیستند، از دریافت سود مرکب توسط بانک ها گلایه کرد و گفت: بانک ها بلای جان صنعت شده اند.

مهدی زاده در رابطه با نظارت بر توزیع شکر میان صنایع لبنی ها افزود: در حال حاضر نیاز صنایع و مردم در بحث شکر مرتفع شده و خوشبختانه قاچاق اتفاق نمی افتد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در مورد کم فروشی پنیر گفت: میزان آب موجود در پنیر مورد اعتراض مصرف کننده است در حالیکه آب موجود روال طبیعی بوده و طی پروسه تولید ایجاد می شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان از مردم خواست از مصرف لبنیات محلی پرهیز کنند و خاطرنشان کرد: طی دو سه سال اخیر که مصرف لبنیات سنتی در مازندران افزایش یافت، شاهد بالارفتن آمار ابتلایان به تب مالت در استان هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.