رفقای قدیمی نمک خورده و نمکدان را شکستند و خانه دوستشان را در یک چشم به هم زدن خالی کردند.

خیانت ۲۰۰ میلیونی دوستان قدیمی

مدتی پیش یک شهروند مشهدی که مرجوعه‌ای قضایی از دادسرای ناحیه ۲ مشهد در دست داشت و خطاب آن اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خراسان رضوی بود، به مقر پلیس آگاهی مراجعه کرد. طبق روال برای مشاهده و اخذ تصمیم انتظامی، دستور مذکور روی میز سرهنگ خسروی، رئیس اداره عملیات ویژه قرار گرفت.  

 نقشه خیانت دور از تصور 

بر همین اساس بود که مشخص شد ماجرای سرقتی خاص در میان است؛ این گونه بود که دستور داده شد تا کارآگاه بخشی به همراه تعدادی از مأموران حرفه‌ای این اداره به صورت ویژه‌ای روی ماجرا متمرکز و هرچه سریع‌تر پرونده انتظامی به خط پایان برسد و عامل و یا عاملان سرقت دستگیر شوند.

مأموران اداره عملیات ویژه با سرعت و در نخستین گام، مالباخته را دعوت و مستندات موجود و شرح ماجرا را مورد بررسی قرار دادند. مالباخته به کارآگاهان گفت: چند روز پیش به همراه دوستان در خانه مجردی‌ام  که در حوالی خیابان سناباد واقع شده است، حضور داشتیم. پس از پایان میهمانی همه خانه را ترک کردیم و هر کدام به دنبال گرفتاری‌هایمان رفتیم.

چند روزی خانه نبودم و وقتی به آنجا برگشتم، شوکه شدم؛ چرا که خانه خالی و تمامی لوازم آن جارو و سرقت شده بود. مالباخته که مدعی بود ارزش لوازم سرقت شده در حدود ۲۰۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: تنها سرنخی که از سارقان در اختیار دارم یک قطعه فیلم چند دقیقه‌ای از یک دوربین مداربسته است که عاملان سرقت سوار یک خودروی ۲۰۶ دیده می‌شوند.

تنها سرنخ مالباخته توسط مأموران پلیس آگاهی استان مورد بازبینی قرار گرفت، اما مالباخته خودرو را هیچ کجا ندیده بود، همین ماجرا کار ردزنی مأموران را کمی دشوارتر می‌کرد؛ چرا که سارقان هنگام حضور در خانه مجردی، طوری رفتار کرده بودند که مشخصات مالک خودرو لو نرود.

 دستگیری دوستان خائن

کار کمی پیچیده شد، اما این موضوع هم نتوانست اقدامات فنی و دقیق پلیسی را سد کند و درحالی مأموران توانستند هویت سرنشینان خودرو مذکور را شناسایی کنند که رد برخی از لوازم سرقت شده در سایت «دیوار» زده شد که سارقان برای فروش آن‌ها در آن فضا اقدام کرده بودند.

به این واسطه محل تردد آن‌ها مشخص و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی، عملیات دستگیری متهمان آغاز و در پی چند عملیات هماهنگ ۶ متهم این پرونده دستگیر شدند.

 به محض اینکه متهمان دستگیر شده با مالباخته رو به‌رو شدند، پرده از حقیقتی تلخ برداشته شد؛ چرا که سارقان پرونده همان دوستان شب‌نشین خانه مجردی بودند. در ادامه آن‌ها اعتراف کردند که پس از خارج شدن از خانه دوست قدیمی و اطمینان از خالی بودن محل، این نقشه را اجرا و دست به سرقت ۲۰۰ میلیون تومانی لوازم منزل زده‌اند.

در ادامه محل دپوی لوازم سرقت شده هم کشف و اموال به یغما رفته به مالباخته عودت داده شد. بر همین اساس پرونده انتظامی تکمیل و برای اجرای قانون به دادسرای ناحیه ۲ مشهد ارسال و پس از آن متهمان مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند. در حالی در پایان جلسه بازپرسی  متهمان راهی زندان شدند که کشف دیگر جرایم احتمالی متهمان همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.