دکتر یونس شکرخواه در نشستی با خبرنگاران حوزه شهر هوشمند مشهد، حق دسترسی آزاد به اطلاعات را از اصول اولیه شهر هوشمند دانست.

حق دسترسی آزاد به اطلاعات از اصول اولیه شهر هوشمند است

به گزارش قدس آنلاین،  یونس شکرخواه (پدر روزنامه نگاری آنلاین ایران) با اشاره به اهمیت مبحث ارتباطات و توسعه، متذکر شد: هیچ شهری در هیج جای جهان صرفا با توسعه ارتباطات، شهر هوشمند نشده است؛ بلکه باید راجع به ارتباطاتِ توسعه مطالعه شود که از حوزه‌های مورد توجه و مطرح در جهان امروز به شمار می‌رود.

شکرخواه افزود: شهر هوشمند به معنای حفظ سرمایه‌ها و هویت شهر و استفاده از آی.سی.تی به عنوان تسهیلگر و نه نفوذگر است.

وی با تاکید بر حق داشتن دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: یکی از اصول اولیه و بنیادین شهر هوشمند، داشتن حق دسترسی آزاد به اطلاعات است که باید مورد توجه باشد.

راه درازی در رسیدن به آرمان‌ها داریم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: مباحث توسعه‌ای نیازمند بستر آرام و فضای رونق و نشاط است که رسانه و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در تحقق این مهم دارد.

شهریار آل‌شیخ افزود: شهر هوشمند شهری شاد و الکترونیک است و برای مشکلاتش راه حل‌های هوشمند تدوین می‌کند.

وی اظهار داشت: در خصوص شهر هوشمند در شهرداری مشهد اقدامات خوبی صورت گرفته و شهرداری منطقه ۱۲ مشهد به صورت کامل هوشمند شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد همچنین با اشاره به نقشه همراه مشهد گفت: تهیه این نقشه از دیگر اقدامات در راستای هوشمندسازی بوده است که هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار کاربر دارد. پرداخت الکترونیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

آل شیخ افزود: مشهد شهر هوشمند، شهر امید و زندگی، راه درازی تا رسیدن به آرمان‌ها داردکه رسانه ها می‌توانند در این زمینه تسهیلگر و شتابدهنده باشند. هم‌اکنون در کلان‌شهر سه‌ونیم میلیون نفری مشهد، اقداماتی در راستای هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل انجام شده و پرداخت‌ها در اتوبوس، قطارشهری و تاکسی از طریق کیف الکترونیک و کیو.آر.کد انجام می‌شود.

محمدجواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز ضمن خوشامدگویی، در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه هوشمندسازی شهر مشهد گزارش کوتاهی ارائه داد و بر ضرورت تعامل بیشتر رسانه‌ها جهت فرهنگ‌سازی در این خصوص و آماده‌سازی بستر جامعه و شهروندان برای تحقق شهر هوشمند مشهد، تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.