وقتی راننده یک مسافربر شخصی چندین قطعه مستعمل خودرو را همراه مسافرانش دید، به ماجرا مشکوک و پلیس را در جریان گذاشت. این کار او موجب شد باند حرفه‌ای اوراق کردن خودروهای سرقتی متلاشی شود.

یک نکته ساده، باند حرفه‌ای سرقت را متلاشی کرد

کارش مسافرکشی بود و هم مثل همیشه برای تأمین هزینه زندگی و خرجی چند بچه قد و نیم‌قد راهی خیابان‌های شهر شد. او می‌دانست که در این روزها به واسطه تعطیلی مدارس و با حضور زائران و مسافران در مناطق مرکزی شهر، می‌تواند به راحتی مسافر دربستی بیابد، برای همین هم به پایین خیابان رفت تا شاید به خواسته‌اش برسد. چند دقیقه‌ای در ترافیک، دنده یک و دو نکرده بود که حوالی پارک وحدت دو مرد جوان را کنار خیابان مشاهده کرد که به انتظار خودرو ایستاده بودند.

آن‌ها که با خود چندین قطعه مستعمل خودرو همراه داشتند، به مقصد چند خیابان پایین‌تر سوار خودرو شدند. رفتارشان کمی مشکوک به نظر می‌رسید. وقتی هم به مقصد رسیدند و کنار خیابان پیاده شدند، تا راننده تاکسی از محل دور نشد، به سمت خانه امن خود حرکت نکردند. راننده که آخرین اقدام آن‌ها را هم از آینه خودرو مشاهد می‌کرد، به سرعت تلفنش را برداشت و همین چند نکته را که شاید برای خیلی‌ها مهم نباشد، به پلیس ۱۱۰ اطلاع داد.

با اعلام این گزارش به پلیس و از طرفی رصد مستقیم تماس‌های مردمی توسط  فرمانده انتظامی مشهد، به سرعت موضوع با دستور ویژه سرهنگ اکبر آقابیگی، در دستور کار کلانتری کوی پلیس قرار گرفت؛ چراکه مقصد نهایی افراد مشکوک در حوالی حوزه استحفاظی آن‌ها  قرار داشت.

مأموران پلیس راننده وظیفه‌شناس را به مقر پلیس دعوت و در این زمینه از او سؤالاتی پرسیدند. با توجه به توضیحات داده شده، شک مأموران به یقین تبدیل شد که آن دو مرد سارق هستند و باید در حوالی مکانی که خودرو را کرایه کرده بودند، اقدامات مجرمانه خود را رقم زده باشند.

 کشف نخستین ادله جرم

از همین رو جست‌وجوی تیم‌های عملیاتی حوالی پارک وحدت آغاز و در مدت کوتاهی آن‌ها توانستند یک دستگاه خودرو پراید سرقتی را در حالی کشف کنند که برخی از لوازم آن باز شده بود.

تکمیل این قسمت از پازل تحقیقات پلیسی، مأموران را وارد مرحله دیگری از عملیات ردزنی اعضای باند سرقت لوازم خودرو کرد و در این مرحله محل پیاده شدن دو سارق مورد تحقیق قرار گرفت. حدود سه روز اقدامات فنی پلیس در آن مکان ادامه داشت تا اینکه این تلاش‌ها نتیجه داد و مشخص شد که دو فرد سارق برای رد گم کنی در محل پیاده شده‌اند و محل اختفای آن‌ها چند خیابان آن‌طرف‌تر بوده است.

 کار متهمان سرقت و اوراق خودرو بود

هماهنگی‌های قضایی برای پاتک پلیس به محل حضور مجرمان صورت گرفت و مأموران در یک چشم به هم زدن وارد خانه امن سارقان شدند و درحالی یک نفر از آن‌ها را به همراه مالخر لوازم سرقتی دستگیر کردند که آن‌ها سرگرم اوراق کردن یک دستگاه وانت نیسان یخچالدار بودند!

با بازرسی خانه توسط  پلیس، مشخص شد حدود یک وانت لوازم سرقتی در محل دپو شده که باید به واسطه اوراق شدن تعدادی خودرو به آن مکان آورده شده باشد.

 پلیس برای دستگیری دیگر سارق تحت تعقیب در پاتوق به انتظار نشست. چند ساعت بعد آخرین عضو باند هم وقتی درخانه را بازکرد، دستبند فولادی پلیس پایان کارش را رقم زد.

در پایان ماجرا که با هوشیاری به موقع یک شهروند مشهدی رقم خورد، اعضای باند سرقت به کلانتری کوی پلیس منتقل و تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی آن‌ها ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.