جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سرریز تکنولوژی دفاعی کشور در صنایع داخلی از جمله خودروسازی به کار گرفته شده و مشکلات خروج فرانسه از تامین قطعات پژو را برطرف کرده است.

سرریز تکنولوژی دفاعی کشور در صنایع داخلی به کار گرفته شد/دستیابی به استقلال کامل در صنعت هوا فضا

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد از  همکاری ه وزارت دفاع با نهاد های دانشگاهی کشور خبر داد و گفت: برای دستیابی به تکنولوژی های برتر با حدود چهار هزار دانشجوی مقطع دکتری و ۷۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه ها همکاری داشته و در این زمینه ۴۷۷ میلیارد تومان کار مشترک با نهادهای علمی انجام داده ایم. 

وی با بیان اینکه سرریز تکنولوژی دفاعی کشور در صنایع داخلی از جمله خودروسازی به کار گرفته شده افزود: ساخت کامپیوتر خودروهای پژو ۲۰۶ که دارای تکنولوژی پیشرفته می باشد از جمله این اقدامات است.

سردار تقی زاده با اشاره به این موضوع که جمهوری اسلامی ایران بهتر از هر کشور دیگر می تواند امنیت منطقه را تامین کند افزود: با تداوم توسعه موشک های زمین به زمین، موشک زم زم و پرتابگر های موشک های کروز هدایت شونده دستاورد های مثبتی ایجاد شده است.

وی هم چنین به ساخت یک فروند جنگنده بمب افکن با اتکا به توان داخلی اشاره کرد و افزود: علاوه بر این ها تولید شناورهای سطحی و زیر سطحی و ۷۰ محصول سیستمی از دیگر دستاورد های صنایع دفاعی کشور است.

سردار تقی‌زاده با اشاره به رصد روزانه و ساعتی آمریکایی‌ها افزود؛ سلاح‌های موثر را ساخته و تقدیم نیروهای مسلح می‌کنیم و امروز کارگردان صحنه هستیم و این دور از تعریف و تعارف و شعار است و در عمل و صحنه این مسئله را ثابت کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در زمینه وابستگی به خارج در صنعت دفاعی با وجود پیچیدگی صنایع هوافضا با بهره‌گیری از هوش و نبوغ فرزندان شما و با تاسی به روش شهید حسن طهرانی مقدم که پدر صنعت موشکی است و با تکیه بر مدیران حزب‌اللهی که مدیر جهادی هستند امروز استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده و راه را میانبر رفته‌ایم و به طرازهای برتر دنیا رسیدیم.

جانشین وزیر دفاع عنوان کرد: در شرایط فعلی با وجود تحریم‌ها و فشارها برای ایجاد توقف در صنعت موشکی، اراده مسئولان و مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان، قوی‌تر شده و امروز همه نیازهای نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی تهیه می‌کنیم و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار وزارت دفاع در ۲۲ مولفه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.