سید حسین نقوی حسینی گفت: فرانسوی‌ها بدهکارترین کشور در برجام هستند و کمترین تعهدات را نسبت به این توافق اجرا کردند، درحالیکه بیشترین وعده‌ها و طرح مذاکره از سوی آنان بوده است.

بسته پیشنهادی فرانسه تنها باید حاوی نحوه اجرای تعهدات برجامی باشد/ فرانسوی‌ها بدهکارترین کشور در برجام هستند

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، در واکنش به انتشار جزئیات بسته پیشنهادی فرانسوی‌ها به ایران و آمریکا و اعطای مشوق‌های اقتصادی محدود به ایران در ازای کشاندن کشورمان به میز مذاکره و اجرای کامل برجام، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع مذاکره جدیدی را در دستور کار ندارد، بنابراین بهتر است اروپایی ها از جمله دولت فرانسه به جای طرح مشوق‌های اقتصادی به تعهدات برجامی خود عمل کنند.

سید حسین نقوی حسینی افزود: ایران موضع خود را صریح و شفاف اعلام کرده است و اگر اروپایی‌ها پایبند به برجام هستند تنها باید درباره چگونگی اجرایی شدن تعهدات‎شان گفت و گو کنند، بنابراین هیچ مذاکره دیگری وجود ندارد. تنها چارچوب مورد قبول برای مذاکره، اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی اروپایی‌هاست و بسته پیشنهادی دولت فرانسه هم باید حاوی همین موضوع باشد، در غیر اینصورت این بسته پیشنهادی نمی‌تواند کمکی به روند گذشته کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به تعهدات خود عمل کرده و حالا نوبت آنهاست که به تعهدات شان عمل کنند. فرانسوی‌ها اگر برای انجام تعهداتشان در قبال برجام پیشنهادی دارند، می‌توانند آن را مطرح کنند اما جمهوری اسلامی ایران منتظر وعده‌ها نمی‌ماند و به مسیری که در پیش گرفته ادامه خواهد داد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرانسوی‌ها گرچه سعی دارند نقش پلیس خوب را بازی کنند اما باید گفت عملکرد آنان در واقعیت به گونه دیگری است و آنها در واقع همان پلیس بد هستند. فرانسوی ها بدهکارترین کشور در برجام هستند و کمترین تعهدات را نسبت به این توافق اجرا کردند، درحالیکه بیشترین وعده ها و طرح مذاکره از سوی آنان بوده است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: از سوی دیگر هیچ مذاکره ای با آمریکایی‌ها و دیگر طرف‌های اروپایی بر سر منافع و مصالح ملی نخواهیم داشت. ما یکبار با تمامی این کشورها در چارچوب برجام گفتگو کردیم و آنها موظفند به تعهدات قبلی خود عمل کنند. دولت فرانسه باید خیالش راحت باشد و بداند که مذاکره جدیدی در کار نیست و بسته پیشنهادی آنها تنها باید حاوی این مطلب باشد که چگونه می خواهند به تعهدات برجامی‌شان عمل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.