گردهمایی عظیم عزاداران حسینی در حرم رضوی با مقتل‌خوانی آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهدمقدس همراه بود.

مقتل‌خوانی آیت‌الله علم‌الهدی در حرم رضوی همزمان با عاشورای حسینی

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم مقتل‌خوانی روز عاشورا که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، گفت: حدیثی از پیامبر نقل شده که ایشان فرموده اند: «هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد» در حالی که رسول خدا در ظرف زمانی ۲۳ ساله از ابتدای بعثت، تمام شبه جزیره را در قلمرو قدرت خود قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در زمان رسول خدا انسان‌ها از همه چیز خود می‌گذشتند، خاطرنشان کرد: در میان افراد بشر در راستای اطاعت از رسول خدا الگوهایی به وجود آمد که نمونه بودند، در حالی که انبیا دیگر قرن‌ها مردم را دعوت کردند و مردم دعوت را نپذیرفتند برخی از انبیا نیز در این راه مجبور به نفرین قوم خود شدند.

وی افزود: حال این پیامبران بیشتر اذیت شدند یا پیامبری که توانست بخشی از عالم را در قلمرو خود قرار دهد؟ پاسخ پیامبر اسلام است، چرا که هیچ کدام از پیامبران مانند پیامبر اسلام و وصی بعد از آن‌ها به مشقت‌های وصی بعد از حضرت رسول (ص) دچار نشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اذیت پیامبر در کارنامه هیچ پیامبری وجود نداشت، اظهار کرد: پیامبر اکرم نسبت به ظلم و ستم‌های روا شده به فرزندان خود این حدیث را فرمودند، اذیت پیامبر مربوط به فرزندان است که تمام ظلم‌های روا شده نسبت به فرزندان ایشان در مقابل رسول خدا بود و ایشان در عالم برزخ شاهد همه این مصیبت‌ها بودند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اذعان کرد: امروز مصیبت‌هایی که از سید الشهدا(ع) می‌شنوید و اشک می‌ریزید با پیامبر گریه می‌کنید، ایشان هم امروز از صبح اشک ریختند، شب عاشورا در خیمه‌گاه امام حسین(ع) بزرگ‌ترها نخوابیدند، مشغول عبادت بودند خود آقا مذاکره‌ای با اصحاب و اهل بیت(ع) داشتند و زمانی نیز مشغول ختم قرآن بودند.

وی با اشاره به روایتی در خصوص اتفاق‌های رخ داده در روز عاشورا ابراز کرد: نزدیک اذان صبح خوابی بر امام حسین (ع) وارد شد، در عالم خواب منظره‌ای مشاهده کردند حضرت مقداری خوابیدند پس از خواب ایشان فرمودند در عالم خواب سگ‌هایی را دیدند که به ایشان حمله کردند در بین سگ‌ها نیز سگی رنگی بیشتر به ایشان بیشتر حمله کردند، خواب را اینگونه تعبیر کردند که مسافرت من نزدیک است و از این دنیا باید کوچ کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به روایتی نقل شده از امام سجاد(ع)، یادآور شد: امام حسین (ع) بعد از اینکه نماز صبح را خواندند هنوز نماز صبح تمام نشده بود که دشمن به طرف خیمه‌ها تهاجم کردند، توهین و جسارت کردند پدرم نماز صبح که تمام شد بر اسب پیامبر سوار شد در مقابل جمعیت صحبت کردند و به بشارت دشمن پرداختند و در این تهاجم دشمن، نزدیک به ۴۲ نفر به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: حضرت به ایراد این سخنان پرداختند که آیا صلاح و حلال است که من را بکشید؟ حرمت من را از بین ببرید، مگر من پسر دختر پیامبر شما نیستم، مگر من پسر پسر عموی پیامبر و اولین مومنان که به خدا ایمان آورد نیستم، مگر جعفر طیار و حمزه عموی من نیستند، مگر حرف پیامبر در خصوص من و برادرم حسن به گوش شما نرسیده است؟ اگر تصدیق می‌کنید خون من را نریزید.

وی ادامه داد: دشمن ابتدا با تمام قوا حمله اول را انجام داد تا در پنج دقیقه اول کار را تمام کنند اما کسی که نگذاشت همه از پا در بیایند قمر بنی هاشم بود دشمن به این نتیجه رسید که هر جور حمله ببرند شکست می‌خورند چرا که علمدار حضرت ابوالفضل(ع) بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.