5 کشور اروپایی در بیانیه‌ای به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان دادند.

بیانیه 5 کشور اروپایی در واکنش به اظهارات نتانیاهو درباره کرانه‌ باختری

به گزارش قدس آنلاین، پنج کشور اروپایی فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان دادند.

این پنج کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «از تصمیم نتانیاهو درباره احتمال الحاق مناطقی از کرانه‌باختری احساس نگرانی می‌کنیم و اجرای این گام نقض خطرناک قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید.»

در این بیانیه از تمامی طرف‌ها دعوت شده تا از اتخاذ هرگونه گامی‌ که راه حل دو دولت را با چالش مواجه می‌کند خودداری کنند.

 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گذشته رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل الحاق می‌کند. 

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.