سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: سفر به شهر مشهد و حضور در این شهر از همه مناطق کشور ارزانتر است به طوری که یک سفر معمولی در شهر مشهد به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰تا۲۰۰هزار تومان و در حالت لاکچری و استفاده از هتل های ۵ستاره به طور میانگین روزانه ۸۰۰هزار تومان را در نظر گرفت.

سفر به شهر مشهداز همه کشور ارزانتر است

یوسف بیدخوری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد قطب اول سفر در کشور می باشند.

وی تصریح کرد: باتوجه به برنامه های ریزی های صورت گرفته در سال های اخیر و سرمایه گذاری مناسبی که در این زمینه و بویژه در حوزه اقامت  در استان صورت گرفته است،  در هیچ زمانی از سال مشکلی برای  اقامت زائران و گردشگران وجود ندارد و حتی در زمان هایی که حضور مسافران کاهش پیدا می کند مراکز اقامتی حتی تخفیف هایی بین ۲۰تا ۸۰درصد را ارائه می کنند.

سرپرست معاونت گردشگری استان خراسان رضوی گفت: به صراحت می توان اعلام کرد که سفر به شهر مشهد و حضور در این شهر از همه مناطق کشور ارزانتر است و در حال حاضر هزینه اقامت در شهر مشهد از ۲۰هزار تومان در مهمانسراهای درجه ۳ شروع  و تا ۴.۵میلیون تومان در هتل های پنج ستاره  که البته تخفیف های ویژه برای اینگونه اقامت ها در نظرگرفته می شود ،متغیر است و طبق آمار افرادی که در شهر مشهد حضور پیدا می کنند از هتل های یک ستاره تا سه ستاره  و مهانسراها و هتل آپارتمان ها استقبال بیشتری می کنند.

بیدخوری ادامه داد: سفر در شهر مشهد در حالت ساده به طور میانگین روزانه بین ۱۵۰تا۲۰۰هزار تومان  و در حالت لاکچری و استفاده از هتل های ۵ستاره که اغلب برای هروعده غذایی در حدود ۱۷۰نوع در منوی غذایی انها وجود دارد به طور میانگین روزانه ۸۰۰هزار تومان را در نظر گرفت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بااشاره به اینکه در شهر مقدس مشهد ۲۱۵هتل با ظرفیت ۳۶۵۴۹تخت فعالیت دارند،  افزود:۱۶۴۶مرکز اقامتی شامل هتل، متل، خانه مسافر، اقامتگاه بومگردی،هتل آپارتمان و مهمانپذیر با ۱۰۴۱۶۸تخت در خراسان رضوی به زائران و گردشگران ارائه خدمات می کنند که از این تعداد ۱۵۲۰ واحد با ۹۸۷۰۶تخت در شهر مقدس مشهد حضور دارند.

وی بیان داشت: هزینه اقامت در شهر مشهد از همه نقاط کشور حدود ۳۰درصد ارزانتر است به طوری که مثلا هزینه اقامت در هتل های تهران حداقل ۲ برابر مشهد است،  از طرفی هیچ شهری به اندازه مشهد دارای هتل نیست و از این رو چون رقابتی در هتل های سایر شهرها وجود ندارد قیمت ها در آنها بسیار بالا است.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت:تمام واحدهای اقامتی  غیرمجاز در شهر مشهد مورد شناسایی قرار گرفتند که حدود ۴هزار مورد می باشد که اغلب در زمان اوج مسافری فعالیت دارند و به اداره اماکن نیز معرفی شده اند و جهت نظارت بر این گونه موارد نیاز به نیروی انسانی کافی نیز می باشد. از طرفی همیشه تاکید ویژه به زائران و گردشگران داشته ایم که در اماکنی اقامت کنند که پروانه بهره برداری و نرخنامه مصوب داشته باشند زیرا این واحدها از لحاظ ایمنی و بهداشتی از استانداردهای لازم برخوردار هستند و فریب لیدرهایی که صرفا به فکر منافع مالی خودشان هستند نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.