وزیر انرژی روسیه اعلام کرد مسکو و ریاض در جریان دیدار ولادیمیر پوتین از عربستان توافق‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار امضا خواهند کرد.

روسیه و عربستان درصدد امضای توافق در جریان دیدار پوتین از ریاض

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه و عربستان سعودی در جریان دیدار ولادیمیر پوتین از ریاض توافق‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار امضا می‌کنند که سهم قابل توجه‌ای از آن در بخش انرژی خواهد بود.

الکساندر نواک همچنین در مصاحبه با عرب نیوز از تمایل شرکت روسی گازپروم برای همکاری با عربستان سعودی خبر داد.

القدس العربی گزارش داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز، دوشنبه، وارد ریاض، پایتخت عربستان می‌شود. وی قرار است در این سفر یک روزه با ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کند.

منابعی در ریاض اعلام کرده‌اند رئیس جمهور روسیه قصد دارد در این سفر درباره مسائل متعددی از جمله همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های انرژی، کشاورزی، صنعتی و نظامی و همچنین مسائل منطقه‌ای با محوریت اوضاع خاورمیانه به ویژه در سوریه، یمن و فلسطین با ملک سلمان و ولیعهد وی گفت‌وگو کند.

یوری اوکشاکف، معاون رئیس جمهور روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که در این سفر حدود ۳۰ سند همکاری اقتصادی و تجاری به امضای طرفین می‌رسد و به گفته مدیر صندوق سرمایه داری مستقیم روسیه، در این سفر توافقنامه‌هایی به ارزش دو میلیارد دلار امضا خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه آخرین بار در فوریه ۲۰۰۷ به عربستان سفر کرده بود و سفر آتی وی به درخواست ملک سلمان و پاسخی به سفر پادشاه سعودی است که در سال ۲۰۱۷ به مسکو رفته بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.