دکتر غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق در آیین گرامیداشت خانواده شهدای مقاومت کشور عراق گفت: شهدای مقاومت از کشورهای مختلف و شهدای عراق که در جنگ با داعش جنگیدند و به شهادت رسیدند محور وحدت بین ملت ایران و عراق هستند.

اباذری: شهدا مهمترین محور وحدت بین ایران و عراق هستند

قدس آنلاین؛ به گزارش ستاد خبری فضای مجازی ستاد اربعین، آیین بزرگداشت از خانواده شهدای عراقی، روز سه شنبه ۲۳ مهر با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان و فرماندهان نظامی و همچنین با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در عراق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در هتل علی الدور شهر کربلا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اباذری در این آیین ضمن خیر مقدم به خانواده شهدا گفت: شهدا برای ما مایه افتخار هستند همانطور که به خانواده شهدا که چنین فرزندانی تحویل دادند افتخار می کنیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در عراق با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تکریم خانواده شهدا گفت: در جمهوری اسلامی ایران بالاترین مقام مسئول، بسیار به تکریم خانواده شهدا اهتمام دارند؛ اولا ایشان در دیدارها وقت خاصی به دیدار باخوانده شهدا اختصاص می دهند و حتی خانواده هایی که ۴ یا ۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند را شخصا در منزل شان حاضر شده و نسبت به تکریم شان مقید هستند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از نمونه اهتمام رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنایت ایشان بر کتاب هایی است که با محوریت خاطرات شهدا منتشر می شود و برای بعضی از این کتابها هم یادداشت یا تقریظ می نویسند و بعضی از این کتابها هم به زبان عربی ترجمه شده است و توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با فرهنگ شهادت این کتابها را مطالعه کنید.

اباذری در ادامه شهدا را عامل وحدت دو ملت دانست و گفت: یکی از محورهای بین دو کشور که محور وحدت است همین شهدا هستند. شهدا از کشورهای مختلف و شهدای عراق که در جنگ با داعش ارحابی جنگیدند، مجاهدانی از ایران در کنارشان بودند که به شهادت رسیدند و وقتی خون این شهدا با هم در عراق ریخته شد باید مطمئن باشیم که هیچ چیزی بین دو ملت جدایی نمی اندازد.

رایزن فرهنگی کشورمان در عراق با اشاره به موسم اربعین گفت: به شهدا احترام میگذاریم و همانطور که به شعار «حسین یجمعنا» معتقد هستیم اعلام می‌کنیم که شهدا هم عامل وحدت هستند و «شهدا یجمعنا» و ان شاء الله حول محور شهدا در اربعین متمرکز شویم و راه آنها را ادامه بدهیم.

اباذری با ضمن تقدیر از توجه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین به تکریم شهدا در برنامه های این ایام گفت: برگزاری آیین تکریم خانواده شهدا همزمان با ایام زیارت اربعین نور علی نور است و این مراسم بطور نمادین دال بر این است که همه شهدا از ارتش، پلیس و حشد الشعبی مورد احترام ما هستند.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ شهادت گفت: ایشان در اهمیت این مهم فرموده اند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

اباذری ضمن تقدیر از پدران و مادران و همسران شهدا گفت: رهبر معظم انقلاب در دیداری ارتباط بین دو ملت را عمیق توصیف کردند.

همچنین در این مراسم حاج شیخ محمد اسدی موسس موسسه شهید محمدباقر صدر، در بیان اهمیت تکریم خانواده شهدا گفت: شهدا تمام وجود خود را ایثار کردند و به تعبیر قرآن کریم شهدا زنده اند؛ اما مسئولیتی متوجه ماست که بخش کوچکی از آن تکریم خانواده شهداست.

حاج شیخ محمد اسدی در ادامه گفت: گرامیداشت شهدا سبب می شود خاطرات آنها مرور شود و خاطرات آنها زیباترین خاطرات انسان است همچنین مرور آن خاطرات سبب می شود با چگونگی زیست قهرمانان برای رسیدن به راه آنان شناخت حاصل شود.

سخنران دیگر این مراسم حجت السلام و المسلمین سید ضیاء صافی بود که ارتباط میان تکریم شهدا و زیارت اربعین را وثیق دانست.

در پایان این مراسم از ۴۰ خانواده‌ شهید حاضر در این مراسم، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.