پایگاه‌های فعال اهدای خون در مشهد همزمان با ایام اربعین حسینی برای مراجعه مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی مشخص و اعلام شدند.

اعلام پایگاه‌های فعال اهدای خون در مشهد همزمان با ایام اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه‌های فعال اهدای خون در مشهد همزمان با ایام اربعین حسینی برای مراجعه مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی مشخص و اعلام شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در این خصوص گفت: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی و  پایگاه اهدای خون ثامن واقع در ابتدای بازارچه شهید آستانه‌پرست ورودی به حرم مطهر رضوی طی این ایام در مشهد از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پذیرش شهروندان داوطلب اهدای خون هستند.

حمیدرضا اسلامی افزود: برخی شهروندان ممکن است به دلیل کمبودها موفق به اهدای خون در این روز نشوند یا مدت زمان نسبتا طولانی در نوبت بمانند، بنابراین می‌توانند با تکمیل «برگه‌های نوبت‌دهی نذر خون» در پایگاه‌های فعال اعلام شده و مراجعه تدریجی در ایام آتی خون اهدا کنند.

وی اضافه کرد: اجرای «طرح نذر خون» با هدف پرهیز از اهدای خون هیجانی، پیشگیری از ازدحام داوطلبان در پایگاه‌های اهدا، فرهنگ‌سازی برای اهدای خون به صورت مستمر و تکریم اهداکنندگان از ابتدای محرم امسال در پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی آغاز شده و تا ۲۷ مهر ماه جاری ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال گذشته در چارچوب اجرای این طرح افزون بر ۳۳ هزار نفر طی ایام محرم و صفر به پایگاه‌های اهدای خون در این استان مراجعه کردند که ۲۶ هزار نفر آنها شرایط لازم را داشته، بنابراین از آنها خونگیری به‌ عمل آمد.

اسلامی بیان کرد: شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بالاتر از ۵۰ کیلوگرم، سن ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت هشت هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون برای زنان سه نوبت در سال، چهار نوبت در هر سال برای مردان، پرهیز از رفتارهای غیربهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.