مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: افزایش حضور مردم برای اهدای خون در ایام اربعین حسینی بهترین کمک برای جبران کمبودهای ذخائر خونی است و امسال هم به مانند سالهای قبل در روزهای ۵ تا ۷ آبان مراجعه مردم برای اهدای خون بسیار خوب و قابل توجه بود.

ذخایر خونی خراسان رضوی ازوضعیت قرمز خارج شد/افزایش اهدای خون درمحرم و صفر/باید نیکوکاری با اهدای خون نهادینه شود

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:چندی قبل حمید رضا اسلامی ، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی اعلام کرد که ذخایر خونی استان در وضعیت هشدار قرارگرفته و از تداوم این وضعیت ابراز نگرانی کرد . او از مردم خواست تا با حضور در پایگاه های اهدای خون در ایام ماه محرم و نذر خون حسینی ، جهت اهدای خون اقدام نمایند.

در همین زمینه و بعد از اتمام ایام اربعین ،  مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی به قدس آنلاین گفت: مراجعه همه ساله مردم برای اهدای خون در ایام اربعین حسینی بهترین کمک برای جبران کمبود ذخائر خونی است و امسال هم مانند سالهای قبل  ۵ تا ۷ آبان مراجعه مردم بسیار خوب و قابل توجه بود تا جایی که تعداد مراجعه کنندگان در روز ۲۸ صفر یعنی ۵ آبان ماه ۷۸۵ نفر بودکه نسبت به سال گذشته که ۷۷۶ بود یک درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در ۶ آبان ماه ۶۵۸ نفر مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون داشتیم و در ۷ آبان  ۳۷۳ نفر مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته که ۳۵۴ نفر بودند ۵ درصد افزایش داشت و جمعا در این سه روز ۱۰۸۱۶ نفر مراجعه کننده به پایگاه انتقال خون داشتیم که نسبت به سال گذشته به طور متوسط سه درصد افزایش ثبت شد.

اسلامی افزود: در اینجا باید اعلام کنم که خوشبختانه این تعداد مراجعه کننده توانست اندکی وضعیت خونی استان را از آن حالت قرمز که در ذخائر خونی داشتیم َ، خارج کند و مردم با تاسی به ائمه اطهار (ع) شرکت بسیار خوبی در این فراخوان عمومی و این نیکوکاری خونی داشتند و به این ترتیب فعلا وضعیت بهتری داریم ، ولی حجم بالای عملهای جراحی نیاز به خون را همیشگی کرده ، چرا که خون هیچ جانشینی ندارد و ما مجبوریم که اینگونه  فراخوان ها را هرچند وقت یکبار داشته باشیم .

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.