شهردار مشهد با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مانند سایر کلانشهرها در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: با این حال فکر می کنم باید این شرایط را قدر بدانیم زیرا معتقدم می توان شرایط بحرانی را به فرصت تبدیل کرد.

تبدیل وضعیت بحرانی به فرصت توسط مدیریت شهری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در همایش روز "آمار و برنامه ریزی" که با حضور رییس کمیسیون برنامه ریزی شورای شهر و معاونان شهردار برگزار شد با تقدیر از اقدامات حوزه برنامه ریزی شهرداری مشهد در همایش روز "آمار و برنامه ریزی" که با حضور رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری و منابع انسانی شورای اسلامی شهر و معاونان شهردار برگزار شد  افزود: استفاده درست از شرایط بحرانی به شدت کمک دهنده است و می تواند منجر به اتفاقات مثبت در مدیریت شهری شود، همچنین موجب اصلاح پیش فرض های گذشته می شود و باعث می شود بتوانیم در مسیر درست تری گام برداریم.

وی با بیان اینکه مقایسه دوره های مختلف مدیریت شهری از ادوار گذشته تا کنون امکان پذیر است، ادامه داد: بر این اساس  معتقدم درخشان ترین دوره حوزه برنامه ریزی، در دوره پنجم شورای اسلامی بوده است که از همه همکارانم در این خصوص تشکر می کنم.

کلائی با عنوان اینکه هرچند همه چیز در حوزه برنامه ریزی سرجای خودش قرار دارد اما یک انتقاد مهم و راهبردی هم وجود دارد، اظهارکرد: اگر انتقادات مطرح نشود، بسیاری از فرصت ها از دست خواهد رفت، حتی بسیاری از دستاوردهایمان نیز با چالش مواجه خواهد شد.

کلائی با تاکید بر اینکه باید از شرایط بحرانی غافل نبود و نهایت استفاده مثبت را از آن برد، تصریح کرد: ممکن است همه چیز امروز طبیعی جلوه کند، حقوق ها به موقع پرداخت شود و پروژه ها انجام و شهر به موقع رفت وروب و سایر وظایف بین بخشی نیز انجام گیرد و در میان سایر شهرداری های کشور پیشرو وسرآمد باشیم اما این مسائل به معنای نبود بحران نیست، بلکه نشان دهنده توانمندی و استفاده صحیح از فرصت ها است.

وی گفت: مدیریت برنامه ریزی باید با توجه به شرایط بحرانی، به طور دائم پیش فرض های خود را اصلاح و آنها را تغییر دهد تا برنامه های شهری کم هزینه و پرفایده تر اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه به این موضوع یقین دارم که بحران هزینه های ما را کاهش می دهد، اظهارکرد: وقتی بدانیم بحران وجود دارد، باید برنامه های زمان بحران را اجرا کنیم و درک این موضوع  سازمان را چابک تر، عمل گرا تر، کم هزینه و پرفایده تر می کند.

کلائی اضافه کرد: در مجموع معتقدم که برنامه عملیاتی شهرداری مشهد درحال حاضر ظرفیت های کاربردی بسیاری دارد و باید از این ظرفیت ها برای حفاظت از سازمان استفاده کنیم.

شهردار مشهد به شرایط مناسب فعلی شهر اشاره کرد و افزود: اما این به معنای بی توجهی به شرایط بحرانی نیست، لذا درخواست می کنم که بحران را جدی گرفته و پروتکل بحران را نیز رعایت کنید.

کلائی بیان کرد: تنها جایی که می تواند شهرداری را از این بحران ها محافظت کند، قطعا حوزه برنامه ریزی است که افتخار می کنیم به اینکه شهرداری مجموعه برنامه ریزی پویا و فعال دارد که دست آوردهای جدی و مهمی نیز داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.