روزنامه الانباء به نقل از منابعی اعلام کرد قرار است جبران باسیل از کابینه دولت خارج و دولتی غیرسیاسی به ریاست سعد الحریری تشکیل شود.

الانباء: دولتی تکنوکرات به ریاست الحریری و بدون حضور جبران باسیل در لبنان تشکیل می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به دنبال برگزاری تظاهرات در لبنان و درخواست معترضان برای تغییر دولت و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور، ابتدا سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان از سمت خود استعفا داد و به دنبال آن اعلام کرد در صورت به وجود آمدن شرایط مورد نظر وی، دولتی تکنوکرات تشکیل می‌دهد.

این روزنامه به نقل از منابعی اعلام کرد که بحران تشکیل دولت تکنوکرات در آستانه حل شدن است و از جمله نشانه‌های آن می‌توان به سخنان فعالان سیاسی اشاره کرد که می‌گویند جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان پذیرفته است که به عنوان رئیس جریان الحر از دولت خارج شود و در مقابل آن وزرای دولت آتی را تعیین کند.

گفته شده دولت آتی لبنان به اتفاق رؤسای جریان‌های سیاسی به ویژه المستقبل و الحر قرار است دولتی متشکل از متخصصانی غیر سیاسی یعنی دولت تکنوکرات به ریاست سعد الحریری باشد.

همچنین به گفته دکتر «جمیل جبق» وزیر بهداشت لبنان توافق‌هایی در خصوص حزب الله نیز صورت گرفته است که به موجب آن این گروه به عنوان شخصیتی شیعی و غیرسیاسی در دولت آتی حضور داشته باشد.

مشکل موجود بر سر راه تشکیل دولت جدید در لبنان مشخص شدن تعداد وزرای آن است چرا که برخی ۱۶ وزیر و برخی ۱۸ تا ۲۴ وزیر را پیشنهاد داده‌اند تا نماینده‌هایی از تمامی جریان‌ها در آن حضور داشته باشند.

تظاهرات لبنان از ۱۷ اکتبر در اعتراض به اوضاع اقتصادی و فساد در این کشور به ویژه شهر بیروت آغاز شد و مردم و دانشجویان معترض در میادین شهرها همچنان تجمع می‌کنند و خواستار پاسخ مسئولان به خواسته‌هایشان هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.