همدان- مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: کارگاه آموزشی تربیت مربی استانی، ویژه مصلحین و حکمین قرآنی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان برگزار شد.

استفاده از ظرفیت مصلحین می‌تواند در کاهش طلاق در استان موثر باشد

 به گزارش قدس آنلاین حسین عسگری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور افزایش بهره مندی از ظرفیت نهادهای مردمی و میانجیگری عرفی در صلح و سازش در جهت پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی علی الخصوص تقویت امر داوری در پرونده‌های طلاق کارگاه آموزشی تربیت مربی ویژه مصلحین قرآنی برگزار گردید.

عسگری افزود: تعداد ۶۰ نفر از مصلحین قرآنی شامل مدیران، مدرسان، مربیان و قاریان محافل قرآنی که انتخاب، ثبت‌نام و آموزش آنها توسط بنیاد قرآن همدان صورت گرفته بود به این کارگاه دعوت تا راهکارهای سازش و حل و فصل و میانجیگری در بین زوجین در شرف طلاق را آموزش گرفته و خود نیز نسبت به تربیت و آموزش مصلحین قرآنی اقدام نمایند تا با استفاده از ظرفیت مصلحین قرآنی روند مثبتی در کاهش طلاق در استان شکل گیرد.

وی در پایان بیان کرد: یکی از اهداف عینی و مهم طرح مصلحین را ایجاد صلح و سازش میان زوجین با مراجعه به داوری در جهت رفع اختلاف و در نهایت توسعه شبکه مودت فامیلی خواندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.