رئیس امور جایگاه های سی ان جی استان گفت: تصمیم براین است که کارت خودرو مالکینی که به صورت دستی اتومبیل شان را دوگانه کرده اند و گواهی سلامت خودرو را دریافت نموده اند در آینده نزدیک با همکاری پلیس راهور از سوخت بنزینی به دوگانه تبدیل شود.

جایگاه های سی ان جی بر مدار خدمت رسانی / چتر حمایت دستگاه های دولتی برای دوگانه سازی خودروها / موافقت پلیس راهور با تغییر کارت خودرو از بنزینی به دوگانه

محمد حسین مدبر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: تعدادی از جایگاه های سی ان جی در مشهد به دلیل رفع برخی از نقایص و تطابق با مقررات و ضوابط استاندارد به صورت موقت تعطیل شده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ بنزین و بالارفتن تقاضای استفاده از گاز سی ان جی در چند روز گذشته جایگاه داران به سرعت جایگاه خود را به حداقل مقررات استاندارد تجهیز کرده و با همکاری اداره استاندارد این جایگاه ها مجدد بازگشایی شد. جایگاه سی ان جی رحمانیه نیز بزودی راه اندازی خواهد شد و پس از آن تمامی جایگاه ها در مشهد فعال خواهند بود.  

وی در خصوص غیرفعال بودن چند دستگاه توزیع کننده (Dispenser) در جایگاه های فعال ابراز داشت: ممکن است در طول فعالیت توزیع کننده ها ایراداتی برای قطعات آنها بوجود آید و قطع شوند. در این مواقع این دستگاه ها به سرعت تعمیر شده و دوباره به چرخه سوخت رسانی برمی گردند. از لحاظ تامین قطعات مورد نیاز هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی برای واردات برخی از قطعات خاص نیز هیچ محدودیتی نیست. البته شرکت های ایرانی در حال بومی سازی تجهیزات هستند تا نیاز به واردات قطعه در خصوص جایگاه های سی ان جی برطرف شود.

 رئیس امور جایگاه های سی ان جی استان خاطرنشان کرد: خودروهایی که به صورت دستی دوگانه شده اند، تا زمانی که زمینه و زیرساختهای لازم مانند هوشمند سازی جایگاه ها فراهم نشده است، هیچ منعی برای استفاده از سی ان جی ندارند.

وی تاکید کرد: به مالکینی که خودروهای خود را به صورت دوگانه دستی کرده اند توصیه می کنم  به کارگاه های مجازی که زیر نظر اتحادیه سوخت های جایگزین فعال هستند مراجعه کرده و گواهی سلامت خودرو را اخذ کنند. تصمیم براین است که کارت ماشین مالکینی که گواهی سلامت خودرو را دریافت کرده اند در آینده نزدیک با همکاری پلیس راهور از سوخت بنزینی به دوگانه تبدیل شود. اکنون به تعداد کافی و در حدود ۲۲ کارگاه مجاز در مشهد وجود دارد که در این زمینه فعالیت می کنند تا شهروندان با صف های طولانی و صرف وقت زیاد مواجه نشوند.

مدبر با اشاره به نزدیک شدن به ماههای سرد سال و انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از افت احتمالی فشار گاز بیان کرد: در ماههای سرد سال مصرف گاز برای تمام مشترکین اعم از اداره جات و منازل و شرکت ها و ... افزایش پیدا می کند. به همین دلیل احتمال افت فشار در برخی مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان بر اساس اولویت هایی که دارد فشار گاز را برای مصارف و موارد کم اهمی تر کاهش داده تا دیگر مصارف دارای اهمیت با مشکلی روبرو نشوند. به همین دلیل با تعاملی که با شرکت گاز استان داریم از آنها خواهیم خواست که تامین گاز سی ان جی را در اولویت های بالا بدانند تا مشکلی برای مالکان خودروهای دوگانه بوجود نیاید.   

وی اظهار کرد: از ورود بخش خصوصی به ساخت و تجهیز جایگاه های جدید در مشهد استقبال می کنیم. در صورتیکه به زمین پیشنهادی آنها جهت ساخت جایگاه امکان سوخت رسانی وجود داشته باشد و مغایرت با قوانین موجود از جمله مشکلات زیست محیطی نداشته باشد نهایت همکاری را با آنها خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.